Dine kollegaer er nøglen til markedsføring på sociale medier

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Dine kollegaer er nøglen til markedsføring på sociale medier

Tænk strategisk som en skakspillerKlokken er 13.11, du er lige kommet tilbage fra frokost og den friskbryggede kaffe står dampende ved din side. Du skal lige til at åbne din mail igen, da din smartphone lyser op, idet en notifikation fra Facebook tikker ind ...

Du gør det sikkert selv, og dine ansatte gør det næsten med sikkerhed også - hopper et smut forbi sociale medier i løbet af arbejdsdagen.

David Hassell er CEO og grundlægger af 15Five - en web-baseret medarbejder feedback- og tilpasning-løsning - og han har forlængst indset, at de sociale medier nærmest er umulige at si fra på arbejdspladsen. Men i stedet for at indføre strenge regler for brugen af sociale medier i arbejdstiden, mener han, at man derimod skal udnytte de ansattes entusiasme på de sociale platforme. Ved at engagere hele teamet i at sprede budskabet via sociale medier, når man også ud til langt flere mennesker.

Derfor har David Hassell skrevet et indlæg hos Buffer. I indlægget viser han i fem trin, hvordan 15Five har skabt en dramatisk stigning i mængden af trafik til deres hjemmeside og blog og øget antallet af leads ved at lade de ansatte deltage i markedsføringen af virksomheden på sociale medier.

De fem trin er:

  1. Skab en persona, så alle ved, hvem I taler til
  2. Skab et arkiv, hvorfra dine ansatte kan uploade indhold
  3. Prioritér ressourcer og opmuntring frem for regler og forskrifter. Det skal være sjovt at bidrage. Du skal opfordre dine ansatte til at være sig selv på de sociale medier, og fremvis din kultur på samme måde som dine produkter
  4. Fasthold en ensartet stemme - en ‘tone of voice’
  5. Del statistik fra de sociale medier, så dine ansatte tydeligt kan se, at deres bidrag har en effekt

Læs hele indlægget og få uddybet de fem steps her.

En anden interessant strategi, du kan anvende, når du ønsker at sprede jeres indhold og give det troværdighed, er ved at inddrage influenter i content-produktionen og -distributionen. Læs mere her.

Billede: Thomas Helbig / Flickr

Kommentarer