Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Strategi Cases

Royal Unibrew: Godt indhold skaber god balance mellem modtager og afsender

I Danmark kender vi især Unibrew for de Royal Beer, vi hælder indenbords og for deres støtte til rocken. Det sidste er en del af brandets content marketing, og selv om godt indhold betaler sig, kan det holde hårdt at modstå pres for kommercielle resultater, understreger Marketing & Trade Marketing Director Ilco Kwast.

Strategi

Sådan sammensætter du det perfekte content marketing-team

Undgå røvhuller – du kan sagtens finde søde OG fantastisk dygtige medarbejdere, som er gode til at samarbejde. Det mener Lukas Kircher, Managing Director Digital, Creation, Innovation i det succesfulde og digitalt centrerede tyske content marketing-bureau C3.

Vi har bedt ham om at give sine bedste tips til, hvordan man opbygger et content team-organisation i weltklasse.

Strategi Cases

Case: Sådan vil Momondo skabe en global content-organisation

Momondos Luke Richardson vil mere med rejsesøgemaskinens indhold end at guide til din næste drink i Paris. Han vil skabe en global content-organisation, der udforsker, hvad det betyder at rejse - og som giver brandet værdi.

Læs om søgegigantens rejse her:

Strategi

De 12 største content marketing-udfordringer i år

Dette indlæg er oprindeligt skrevet af CEO for Marketing Insider Group, Michael Brenner. Det originale indlæg kan du læse her.

Det kræver både hårdt arbejde og masser af tid at lave godt indhold. En satsning på content marketing-disciplinen er ikke uden udfordringer, det kan flere content marketers skrive under på. Og selvom vi sidder med hver vores brand, service eller produkt og dermed har hver vores udgangspunkt, så er mange af de udfordringer, vi sidder med, alligevel nogle af de samme.

Temaer såsom begrænsede ressourcer, kunsten at bevise den forretningsmæssige værdi af indholdsproduktion og distribution og intern fnidder, der står i vejen for gode produktionsprocesser, knytter sig ikke til en bestemt virksomhed, forretningstype eller industri. Det er derimod universelle temaer, der holder marketers over hele verden vågne om natten.

Lad os tage et nærmere kig på de 12 største udfordringer, som forstyrrer nattesøvnen, og som er et benspænd for succesen med content marketing.

Strategi

Derfor skal du ALTID eje dit eget publikum

Tøj-milliardæren Troels Holch Povlsen tabte for nylig en spektakulær retssag i Østre Landsret. Rigmanden ville hæve huslejen for Café Norden i den ejendom, han ejer på Strøget, med 50 pct. til næsten 10 mio. kr. om året. Det ville have ændret forretningen fundamentalt for cafeen, der måske endda ville dreje nøglen om. Men Café Norden slap med skrækken, for ifølge lejeloven kan udlejere ikke pludselig selv beslutte sig for at ændre vilkårene fundamentalt, hvis lejerne ikke er indforståede. Sådan fungerer det ikke inden for marketing.

Strategi

Derfor skal du kopiere de store medier, når du laver content marketing

Sidder du i en marketing-afdeling, hvor I har kastet jer over content marketing, så har du sikkert allerede taget livtag med evindelige deadlines, det evige behov for nye ideer til indhold og konkrete produktionstekniske udfordringer som fængende overskrifter og visuel lækkerhed.

Strategi

Sådan laver du en forretningsorienteret model for måling på indhold

En note fra redaktøren: Grundlaget for en content-strategi er mål. Hvis du ikke ved, hvorfor du producerer og publicerer indhold – altså til hvilket formål, for hvem, hvor og hvordan – så er content marketing i bedste fald en mere eller mindre tilfældig hoc-aktivitet.

Sådan siger Rebecca Lieb, strategisk rådgiver, research-analytiker og keynote speaker.

Hun ved om nogen, hvad hun taler om, for hun har specialiseret sig og sin forskning i digital marketing og medier med fokus på blandt andet content strategi. I sin research og sit arbejde med nogen af verdens førende brands på området, for eksempel Facebook og IBM, har hun indsamlet bunker af værdifuld viden – en viden, hun som ægte content marketeer deler gavmildt ud af. 

Her får du hendes model til, hvordan du måler bedst på effekten af dit indhold, så du kan opstille de rigtige mål til at opfylde din content strategi.

Native advertising Strategi Distribution

Derfor er adblockers det bedste, der er sket for marketing i årtier

Søgemaskiner, sociale medier, smartphones og apps er blot nogle af de digitale game-changere, der har vænnet marketing-industrien til at sætte tempoet op. Men hvor de fleste nyskabelser bliver set som positive landvindinger, der bringer virksomhederne endnu tættere på deres målgruppe, ser det anderledes ud med adblockers.

Native advertising Strategi Distribution

Her er den vigtigste ting, mange glemmer, når de laver content marketing

Foto: ThinkStock

Du kender det måske. Dit firma har satset tid og ressourcer på jeres content marketing-program. Du er netop blevet præsenteret for de nyeste tal, og de ser bare ikke gode ud. Trafikken til bloggen er lunken, sign-ups til jeres nyhedsbrev kommer ingen vegne, og de e-bøger eller videoer, I lige har udgivet, bliver næsten ikke delt. Endelig er der lige de leads, det hele handler om, og her kommer der stort set det samme, som før I begyndte at lave content.

Strategi

De 7 vigtigste pointer fra Content Marketing World 2015

35 fantastiske foredrag fra nogle af verdens skarpeste content marketing-hjerner. Så meget nåede jeg at se på dette års Content Marketing World i USA, hvor 3500 marketingfolk fra 53 lande var samlet.

Populære indlæg