Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

SEO Clever Content Hacks

Sådan laver du et xml sitemap til din blog

En af de store forcer ved at lave content marketing er, at det øger mængden af organisk trafik til din blog eller dit website. Men hvis du skal have trafik fra søgemaskinerne, kræver det, at de finder frem til dit indhold hurtigst muligt, efter du har publiceret eller opdateret en gammel side.

Content marketing Strategi SEO

8 trin der konverterer trafik på din hjemmeside til kunder

Forleden ville jeg finde bogen om Kon-Tiki-ekspeditionen af Thor Heyerdahl, fordi jeg ville købe den online. Jeg fulgte den logiske vej og googlede “kon tiki bog pris”. Første resultatet så fornuftigt ud, og jeg gik ind på hjemmesiden. Jeg kiggede, scrollede og klikkede, men uden at finde de prissammenligninger på bogen, jeg ledte efter. En anelse irriteret gik jeg væk fra siden igen og valgte det næste resultat i Google. Stadig intet held. Det endte med, at jeg droppede at købe bogen og lånte den på biblioteket i stedet.

Vi er blevet meget forkælede, når vi søger på nettet. Vi vil finde det, vi leder efter, og vi vil finde det hurtigt, ellers går vi videre. 

Samtidig belønner Google nu de hjemmesider, som har den information, der bedst svarer på kundernes spørgsmål. Netop derfor bør content-produktion være en del af din online markedsføringsstrategi. Men succes kræver en mere altomfavnende strategi, som kan gøre besøgende på din hjemmeside til leads og leads til kunder.

SEO

Den ultimative SEO checkliste, der optimerer din content marketing

SEO kan være en lidt stor kamel at sluge – jeg skulle ihvertfald synke et par gang, da jeg selv begyndte at søgemaskineoptimere mine artikler. Og det bliver ikke lettere i takt med, at Google regelmæssigt opdaterer deres søgemaskines algoritme, da det har den konsekvens, at hjemmesiders SEO-indflydelse kan falde drastisk fra den ene dag til den anden.

Hvis du allerede har helt styr på, hvordan SEO styrker dine content marketing-indsatser, så behøver du ikke læse videre. Men har du det ligesom mange andre andre almindelige dødelige, så kan denne tjekliste sikrer, at din SEO-indsats hjælper dig med at få succes med content marketing.

I et blogindlæg har marketingkonsulent Tracy Gold samlet de 15 bedste tips fra bidragsydere hos Content Marketing Institutes, så du er klædt på til at navigere i SEO-verdenen.

SEO

Sådan påvirker Google-opdateringen “Panda” din content-strategi

Den 25. september opdaterede Google igen den algoritme, der bestemmer rækkefølgen af resultaterne i Google. Opdateringen hedder Panda 4.1 og indeholder et filter, som Google har designet til at “straffe” sider med content af lav kvalitet. Straffen er simpelthen en ringere placering i resultaterne. Ifølge en undersøgelse, der er foretaget af SEO platformen BrightEdge, betød den seneste Panda-opdatering, at nogle brands oplevede 90 pct. nedgang i antallet af gange, deres sider blev vist i Googles søgeresultater.

I et indlæg beskriver Jim Yu, grundlægger af BrightEdge, hvilke positive og negative påvirkninger opdateringen kan have på din hjemmesides content-strategi. Så hvis du arbejder med content marketing og vil være bedre til søgemaskineoptimering, kan det klart anbefales at læse hele Jim Yus indlæg. Vil du have et hurtigt overblik, er her en opsummering af de vigtigste detaljer.

SEO

Begynderens guide til SEO i content marketing - part 2

SEO (søgemaskineoptimering) giver dit content mere synlighed på nettet, så du bliver fundet af søgemaskiner og kunder. Vi har før talt med SEO-ekspert Søren Riisager om, hvordan du nemt kan lave online SEO optimering for din hjemmeside. Her får du SEO-guide for begyndere part 2. Fik du ikke part 1 med, kan du læse det her.

SEO

Begynderens guide til SEO i content marketing - part 1

SEO virker måske en anelse uoverskueligt at give sig i kast med, men du kan selv gøre en masse for at give dit content mere synlighed på nettet. Vi har talt med SEO-ekspert Søren Riisager, og han giver dig her en SEO-guide for begyndere til, hvordan du nemt kan komme i gang med at lave gratis online SEO-optimering for din hjemmeside og lettere blive fundet af kunder.

SEO

Lær SEO online (helt gratis)

Hvis du skal have succes med din content marketing-strategi, skal du være i stand til at tiltrække masser af organisk trafik fra søgemaskinerne. Det kræver, at dit indhold er placeret på den første side af søgeresultaterne, når dine potentielle brugere søger efter nøgleord eller -fraser, der er relevante for dit indhold og din forretning. Ligger dit indhold gemt omme på side to eller - oh skræk - endnu længere væk, vil kun en forsvindende lille del af brugerne nå frem til netop din side.

Derfor handler det om at søgemaskineoptimere dit indhold. Der findes søgemaskineoptimeringseksperter, der ikke beskæftiger sig med andet. Men selvom dine kernekompetencer skulle ligge et andet sted, kan du alligevel komme langt ved at bruge lidt tid på at lære søgemaskineoptimering (SEO) - om ikke andet så bare for at få en grundlæggende forståelse.

SEO

Sæt turbo på din content marketing med søgeordsanalyse

Søgemaskineoptimering bør være et centralt element i enhver content marketing-strategi. For hvad hjælper det at producere relevant og værdifuldt indhold, hvis dine læsere aldrig finder frem til dit website?

Kanaler SEO

Sådan får du mere meget organisk trafik med meget mindre content

Hver måned er der kun en begrænset antal søgninger på fx "elektrisk motorsav". Det er selvfølgelig ikke noget problem, hvis du er den eneste forhandler af elektriske motorsave, der tilbyder dine potentielle kunder relevant og værdifuldt indhold. Men situationen er en helt anden, når du begynder at skulle kæmpe med andre om opmærksomheden fra en målgruppe, som I skal deles om.

Populære indlæg