Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Native advertising Strategi Distribution

Derfor er adblockers det bedste, der er sket for marketing i årtier

Søgemaskiner, sociale medier, smartphones og apps er blot nogle af de digitale game-changere, der har vænnet marketing-industrien til at sætte tempoet op. Men hvor de fleste nyskabelser bliver set som positive landvindinger, der bringer virksomhederne endnu tættere på deres målgruppe, ser det anderledes ud med adblockers.

Native advertising Content marketing Native Advertising Days

10 højdepunkter du gik glip af på Native Advertising Days: Anden del

Var du en af de uheldige, der ikke sad med, da nogle af verdens bedste inden for native advertising delte ud af deres viden og erfaringer til Native Advertising Days 2015 i København? Vi vil ikke lyve – det er virkelig VIRKELIG ærgerligt for dig. Men det behøver du ikke hænge sådan med hovedet over.

Du får selvfølgelig vores liste med de ti største højdepunkter, så du kan være med i snakken om native advertising, den nye distributionsform til dit indhold, som ikke bare er en prut i et glas vand (hvilket er rimelig heldigt, al den snak om ad blockers og ad blindness hos konference-deltagerne taget i betragtning!). Se de første fem højdepunkter her.

Native advertising Content marketing

10 højdepunkter du gik glip af på Native Advertising Days: Første del

Så kører native-bussen!

Og vi er sikre på, at du gerne vil med på eventyret, for native advertising går ud på at skaffe dig et kæmpe publikum til dit indhold.

Native advertising Strategi Distribution

Her er den vigtigste ting, mange glemmer, når de laver content marketing

Foto: ThinkStock

Du kender det måske. Dit firma har satset tid og ressourcer på jeres content marketing-program. Du er netop blevet præsenteret for de nyeste tal, og de ser bare ikke gode ud. Trafikken til bloggen er lunken, sign-ups til jeres nyhedsbrev kommer ingen vegne, og de e-bøger eller videoer, I lige har udgivet, bliver næsten ikke delt. Endelig er der lige de leads, det hele handler om, og her kommer der stort set det samme, som før I begyndte at lave content.

Native advertising Content Marketing Magazine

Analyse: Derfor er native advertising den nye store spiller i Danmark

Native advertising er en af de hurtigst voksende stjerner på den globale content-scene. Disciplinen rummer kæmpe muligheder, og brands kan se frem til hjælp fra en helt ny type bureauer: De klassiske mediehuse.

Læs her, hvorfor du godt kan regne med, at det bliver stort med native advertising i Danmark.

Native advertising

Hvad er native advertising?

Begynd lige med at forestille dig det her: Du blander betalt annoncering med indhold, der er så godt og værdifuldt for målgruppen, at ingen vil løfte så meget som et øjenbryn, hvis de får det serveret i stedet for det indhold, de egentlig var kommet efter.

Tillykke - du har netop produceret vellykket native advertising – content marketings nye, smarte ven, som for tiden er på alles læber.

Native advertising

Native advertising - hvad er det og hvorfor du SKAL med på vognen

69 pct. at de danske virksomheder har allerede kastet sig over native advertising, eller også har de tænkt sig at gøre det snart. Og 54 pct. har tænkt sig at bruge flere penge på disciplinen om et år, end de gør i dag.

Så klar er konklusionen i en ny rapport om native advertising i Danmark, som Native Advertising Institute netop har offentliggjort. Men hvem er folkene bag sådan et institut, og hvad er native advertising overhovedet?

Native advertising

Native advertising er blevet big business

Native advertising er ikke længere en nyhed - og alligevel er det stadig på alles læber. Nogle kan nærmest ikke få armene ned af begejstring - andre er knapt så positive i deres syn på formatet.

Kort fortalt går native advertising ud på at skabe annoncer, hvis indhold er så godt, at det skaber reel værdi for modtagerne. Ordet “native” - eller på dansk “indfødt” - kommer af, at indholdet er udformet til at ligne det medie, som det bliver bragt i. Det handler vel at mærket ikke om at snyde modtageren ved at skjule, at der er tale om sponsoreret indhold - det går ud på at engagere sine modtagere ved at tilbyde dem noget, som de gerne vil have.

Ny undersøgelse af native advertising

Og native advertising er kommet for at blive. Det bliver understreget i en ny undersøgelse foretaget af Business Insiders research service, BI Intelligence. I et indlæg af Mark Hoelzel, research analytiker hos BI Intelligence, præsenterer han nogle af de mest interessante pointer fra virksomhedens nye undersøgelse, som kortlægger, hvordan native advertising klarer sig nu. Desuden kommer han med et bud på fremtidens vækstrate inden for native advertising.

Native advertising

Mobilen er native advertisings nye bedste ven

Både brands og markedsføringsfolk er stadig ved at vænne sig til tanken om native advertising, og mange står stadig kun med tæerne i det kolde, ukendte vand og tøver med at hoppe i. Men meget tyder på, at det er på tide at tage springet - især fordi nye undersøgelser viser, at native ads klarer sig uhyggeligt godt på mobile platforme, som ellers kan være svære at annoncere på.

Native advertising

Annoncen får tæv af native advertising

Native advertising tordner frem. Medierne øjner ny, tiltrængt indtægtskilde, og brands har endelig fået et værktøj, der imødegår traditionelle annoncers vigende effekt. Men det er ikke så ligetil at få succes, og prisen for fejlskud kan være høj for både brands og medier. 

Jeg kan stadig føle irritationen fra den dag, jeg første gang blev snydt af en advertorial. Det var i madmagasinet Gastro, hvor to flasker El Dorado-rom lokkede under overskriften “Rom - the new black”. Den skønne, gyldne drik interesserer mig, så jeg slugte den lille tekst og bladrede videre til næste side for at se, hvad de gode Gastro-folk ellers havde fundet frem af rom, men der begyndte en helt ny artikel. Sikke en sølle rom-artikel, nåede jeg at tænke, inden jeg så det lille ”Annonce” i øverste højre hjørne.

Senere i samme blad var der endnu en historie med en kommerciel afsender. Det var tre gode brødopskrifter, og annoncen var fra Lurpak. Den læste jeg omvendt med stor fornøjelse. Der er meget at lære om advertorials og native advertising i denne lille anekdote. Men lad os først blive klar på, hvad native advertising egentlig dækker over. 

Populære indlæg