Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Clever Content Hacks Konvertering

Sådan konverterer du besøgende til leads med relevante popups

Du lander på en blog for at læse et indlæg, der umiddelbart virker interessant. Men før du ved af det, forsvinder siden bag en kasse, der opfordrer dig til at downloade en e-bog. Irriterende, ikke?

Clever Content Hacks Konvertering

Sådan får du flere leads med gode landing pages

Tænk hvis du have sælgere ansat, der arbejdede fra morgen til aften og aldrig gik hjem – heller ikke i weekenden. Uden at kræve mere i løn – eller bonusser for den sags skyld.

Det har du faktisk. For du har landing pages. En landing page er en side på et website, der gør det muligt at indhente informationer om en besøgende gennem en formular. Som regel sker det, når en bruger udfylder formularen for at få tilsendt en e-bog, infografik eller et andet stykke indhold med høj værdi.

Men alt for mange virksomheder overser potentialet i landing pages og fokuserer i stedet på at dirigere trafik til for eksempel forsiden af deres website eller direkte til produktsider.

Det er for det meste ikke hensigstmæssigt. For de fleste besøgende er slet ikke klar til at tage stilling til, om de vil købe dit produkt. Derfor handler det om at opsamle leads alle steder på købsrejsen. Og det kan ikke gøres bedre end med et værdifuldt stykke indhold og en god landing page.

Clever Content Hacks Konvertering

Sådan får du flere leads med calls-to-action

Mængden af trafik til en virksomheds website er det mest udbredte succeskriterie for danske virksomheder, der laver content marketing.
Men trafik er ingenting værd, hvis dit website ikke er gearet til at konvertere den besøgende til et lead. For så forsvinder hun hurtigt ud i cyberspace igen for måske aldrig at komme tilbage.

Populære indlæg