Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Content marketing

Strategi: Sådan finder du de historier, dine kunder vil elske dig for

Har du fuldstændig styr på, hvilket indhold, du skal producere, så dine kunder og leads kommer op at ringe? Hvis ja, så tillykke! Du tilhører en forholdsvis lille gruppe i vores content marketing-verden. Er svaret derimod nej – så er du langt fra alene. Det kan nemlig være rigtig, rigtig svært at finde ud af lige præcis hvilket indhold, der vedkommer, rører og engagerer din målgruppe, så du kan tiltrække nye kunder og gøre de eksisterende til glade, loyale ambassadører.

Så. Hvordan finder du ud af, hvad det helt præcist er for noget indhold, du skal bruge i din content marketing-strategi? Hvilke historier, du skal fortælle, så du tiltrækker og fastholder et stort publikum, der kan understøtte din forretning?

Lige netop den problemstilling er en af de vigtigste men også sværeste professor-terninger at løse, når man laver en content marketing-strategi. Vi har knoklet med det i årevis, og derfor kan du lige så godt undgå at jokke i vores spinater ved at følge vores tre trin til at få styr på, hvilket indhold, dine kunder ikke kan få øjenene fra.

Content marketing

Består dit content marketing mor-testen og giver dine konkurrenter baghjul?


Dit indhold er sikkert godt. Muligvis er det helt exceptionelt godt. Men det er ikke længere nok til, at dine (kommende) kunder gider at bruge deres tid og øjne på det. Det har du måske allerede opdaget.

For mængden af indhold, som bliver pumpet ud til forbrugerne er steget eksplosivt de sidste par år i takt med at veludviklede content-marketing-systemer, automatisk udspyttet indhold og højproduktive content-folk har vundet indpas i virksomheders marketing-afdelinger. Og dér et eller andet sted i malstrømmen hvirvler også dit indhold rundt.

Men hvad gør du så?

Native advertising Content marketing Native Advertising Days

10 højdepunkter du gik glip af på Native Advertising Days: Anden del

Var du en af de uheldige, der ikke sad med, da nogle af verdens bedste inden for native advertising delte ud af deres viden og erfaringer til Native Advertising Days 2015 i København? Vi vil ikke lyve – det er virkelig VIRKELIG ærgerligt for dig. Men det behøver du ikke hænge sådan med hovedet over.

Du får selvfølgelig vores liste med de ti største højdepunkter, så du kan være med i snakken om native advertising, den nye distributionsform til dit indhold, som ikke bare er en prut i et glas vand (hvilket er rimelig heldigt, al den snak om ad blockers og ad blindness hos konference-deltagerne taget i betragtning!). Se de første fem højdepunkter her.

Native advertising Content marketing

10 højdepunkter du gik glip af på Native Advertising Days: Første del

Så kører native-bussen!

Og vi er sikre på, at du gerne vil med på eventyret, for native advertising går ud på at skaffe dig et kæmpe publikum til dit indhold.

Content marketing Content Marketing Magazine

Content Marketing Magazine #7

 

Det spritnye Content Marketing Magazine er landet, og det er godt nok blevet et lækkert og stjernespækket et af slagsen! Seriøst. Hvis du læser det fra ende til anden er du virkelig, virkelig godt klædt på. Mindre læsning kan også gøre det. Der er masser af gode sager at snacke fra. 

Content marketing Content Marketing Magazine Cases

Case: Sådan rebrander PostNord sin virksomhed med content

Posten er et af landets mest kendte brands - alle ved, hvad posten står for. Eller gør de? PostNord, som PostDanmark er en del af, kan meget mere end at levere de breve, du næsten ikke sender mere. Men udfordringen er, at alt for få ved, hvad posten står for i den digitale tidsalder. Virksomheden skal rebrandes. Det problem skal content løse. Læs her hvordan. 

Content marketing Strategi Content Marketing Magazine Organisation

Dem skal du bruge i din content marketing-organisation

Uanset hvad folk siger om content marketing, er der én ting, du aldrig må lade dig overbevise dig om – nemlig at content marketing er let. For det er det ikke.

For at få succes med disciplinen er der en lang række roller og kompetencer, som I skal sørge for at have dækket ind, når I tager springet ud i at lave marketing, der ikke afbryder men underholder, uddanner og henrykker.

Første skridt på vejen til at få succes med din content-strategi er derfor at sætte det rigtige hold. Men hvordan ser det hold ud? Vi har stykket en infografik sammen til dig, så du kan få et overblik over, hvilke kompetencer du har brug for i en effektiv content marketing-organisation.

Download infografikken her [PDF].

Content marketing Content Marketing Magazine

Content Marketing Magazine #6 er på gaden

Wuuhuu!

Så er Content Marketing Magazine nr. 6 på gaden. Og det er - helt neutralt betragtet - et virkelig godt et af slagsen.

Content marketing Cases

Case: Krafts kæmpe content marketing-succes

Hvordan producerer man content, folk bare MÅ have mere af? Det spørgsmål trækker tænder ud i mange marketing-organisationer. Hos Kraft Foods Group har Julie Fleischer knækket koden. Hun er (og hold nu tungen lige i munden på titlen) Sr. Director + Data + Content + Media og med hende ved content-roret leverer Krafts indhold i dag værdifuld viden, som øger salget, og content marketing er det pulserende hjerte i al marketing hos madgiganten. Læs her hvordan.

Content marketing Content Marketing Magazine

Case: Sådan skaber Muskelsvindfonden plads til forskelle med content

Hos Muskelsvindfonden er events, happenings og news you can use en klar og succesfuld del af deres content marketing-strategi, møntet på at få plads til forskelle.

Lad os starte med et lille eksempel:

Populære indlæg