Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Content marketing Content Marketing Magazine

Content Marketing Magazine #7

 

Det spritnye Content Marketing Magazine er landet, og det er godt nok blevet et lækkert og stjernespækket et af slagsen! Seriøst. Hvis du læser det fra ende til anden er du virkelig, virkelig godt klædt på. Mindre læsning kan også gøre det. Der er masser af gode sager at snacke fra. 

Content marketing Content Marketing Magazine Cases

Case: Sådan rebrander PostNord sin virksomhed med content

Posten er et af landets mest kendte brands - alle ved, hvad posten står for. Eller gør de? PostNord, som PostDanmark er en del af, kan meget mere end at levere de breve, du næsten ikke sender mere. Men udfordringen er, at alt for få ved, hvad posten står for i den digitale tidsalder. Virksomheden skal rebrandes. Det problem skal content løse. Læs her hvordan. 

Content Marketing Magazine Cases

Case: SILVAN erobrer markedsandele med content

SILVAN har kørt sig selv i spidsen for gør-det-selv-kategorien ved hjælp af en velsmurt content-maskine. Det har taget syv år og tonsvis af kaffe at komme der til, og onlinechefen kigger hver dag i bakspejlet for at se, om konkurrenterne i feltet har trykket på speederen. Læs her, hvordan du gør det selv.

Strategi Content Marketing Magazine

Sådan måler du ROI af dit content

"Det lyder spændende. Meeen, hvordan vil du måle succes på det?"

Et indlysende og naturligt spørgsmål, som mange af os har fået til præsentationen af et ellers strålende content marketing-projekt. Har du prøvet det? Og har du prøvet, at det var et spørgsmål, du meget gerne ville give et klokkeklart svar på, men faktisk ikke kan? Well, du er ikke alene (Og hvorfor Russel Crowe står og blomstrer med sit sværd ovenfor, det kommer vi til snarest).

Rigtig mange marketing-afdelinger kæmper nemlig med lige præcis svaret på det. Det kan godt lade sig gøre at måle ROI på content marketing, men det kan være svært, og det kræver tålmodighed. Ofte må man nøjes med at kigge på konkrete delmål, for det kan tage år at opnå det fulde overblik.

Native advertising Content Marketing Magazine

Analyse: Derfor er native advertising den nye store spiller i Danmark

Native advertising er en af de hurtigst voksende stjerner på den globale content-scene. Disciplinen rummer kæmpe muligheder, og brands kan se frem til hjælp fra en helt ny type bureauer: De klassiske mediehuse.

Læs her, hvorfor du godt kan regne med, at det bliver stort med native advertising i Danmark.

Content marketing Strategi Content Marketing Magazine Organisation

Dem skal du bruge i din content marketing-organisation

Uanset hvad folk siger om content marketing, er der én ting, du aldrig må lade dig overbevise dig om – nemlig at content marketing er let. For det er det ikke.

For at få succes med disciplinen er der en lang række roller og kompetencer, som I skal sørge for at have dækket ind, når I tager springet ud i at lave marketing, der ikke afbryder men underholder, uddanner og henrykker.

Første skridt på vejen til at få succes med din content-strategi er derfor at sætte det rigtige hold. Men hvordan ser det hold ud? Vi har stykket en infografik sammen til dig, så du kan få et overblik over, hvilke kompetencer du har brug for i en effektiv content marketing-organisation.

Download infografikken her [PDF].

Content marketing Content Marketing Magazine

Content Marketing Magazine #6 er på gaden

Wuuhuu!

Så er Content Marketing Magazine nr. 6 på gaden. Og det er - helt neutralt betragtet - et virkelig godt et af slagsen.

Content Marketing Magazine

Læs dig til content marketing-succes - 4 gode bøger

Når det handler om sociale medier, content marketing og digitalt design, er det ikke alt, du kan sidde på din flade og tænke dig til - du er nødt til at afprøve det i den virkelige digitale verden. Og se, hvad der sker. Men. Man behøver jo ikke at skulle opfinde hele den dybe tallerken hver gang. Det er der andre, der har gjort - og det er der selvfølgelig skrevet bøger om.

Content marketing Content Marketing Magazine

Case: Sådan skaber Muskelsvindfonden plads til forskelle med content

Hos Muskelsvindfonden er events, happenings og news you can use en klar og succesfuld del af deres content marketing-strategi, møntet på at få plads til forskelle.

Lad os starte med et lille eksempel:

Sociale medier Content Marketing Magazine

Sådan optimerer du din Twitter-profil

Twitter er et effektivt redskab både til at få dit indhold ud til vigtige influencers som f.eks. journalister og til at positionere dig og synliggøre din faglighed. Men du skal have noget på hjerte, og din profil skal sidde lige i skabet.

Populære indlæg