Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Content marketing Strategi salg

5 dramatiske ændringer, der vil ramme salg og marketing inden 2020"

5 Dramatic Shifts That Will Occur in Sales and Marketing by the Year 2020

Content marketing Strategi salg

Marcus Sheridan: "Derfor betyder konverteringsraten i salg mindre end nogensinde"

Why Sales Closing Rates Mean Less Than Ever in 2017 and Beyond

For many, many years, sales closing rates have had a major impact on businesses all over the world.

If a consumer or prospect walked in the showroom, store, or office(or even called on the phone)—the skills of the sales person were everything.

Content marketing Clever Content Conference 2017

7 takeaways fra Clever Content Conference 2017

Wow. Hvis du gik glip af Clever Content Conference 2017 (eller bare noget af den), så lad mig kondolere for dit tab.

Man skal lede længe efter et sted, hvor der bliver nørdet content marketing mere intenst end på kontoret hos Brand Movers. Men jeg tror vi fandt det.

Til Clever Content Conference 2017, hvor cremen af hele nordens content marketing var samlet.

Med mere end 20 keynotes og sessions var der viden og ideer nok til et helt år.

Vi har lavet en liste med syv af de bedste takeaways, som de dygtige mennesker på billedet ovenfor lærte på konferencen.

Content marketing Strategi

5 resultater fra rapporten 'Content marketing i Danmark', du ikke vil gå glip af

Hvorfor har nogle virksomheder succes med content marketing, mens andre fejler? 

Se, det er jo spørgsmålet til 100.000 kr. Derfor satte vi os for at finde svaret.

Hvert år gennemfører Brand Movers og Dansk Markedsføring Danmarks største undersøgelse af virksomheder og organisationers brug content marketing.

I år har vi spurgt 441 marketingfolk om deres content marketing-indsats, og hvor effektiv den er. På baggrund af undersøgelsen har vi udgivet rapporten “Content Marketing i Danmark”.

Download hele rapporten med både statistik, grafik og best practice her

Her er fem resultater fra årets undersøgelse, der giver dig en del af svaret på, hvordan du får succes med content marketing.

Content marketing Clever Content Conference 2016

12 fede ting du gik glip af på Clever Content 2016

Jeg er nødt til at sige det. Du kan roligt ærgre dig gul og blå over, hvis du ikke var med på Clever Content Conference 2016 i denne uge. Hvis du var med, så virtuel highfive herfra, du ved, hvad vi taler om. For det var et brag.

Content marketing Clever Content Hacks uddannelse

Sådan får du den bedste content marketing-uddannelse

Hvis du vil lave de sejeste content marketing-projekter, skal du være en af de bedste. Og vil du være det, er det en absolut livsnødvendighed at holde dig underrettet og konstant uddannet. Ellers får du ikke lov at lege med, hvor det kilder i content marketing-disciplinen, som snart enhver marketingafdeling og alle bureauer har på spisesedlen.

Der er efterhånden også flere ret gode  konferencer, kurser og master classes, hvor du kan uddanne dig, forfine og skarpslibe dine content marketing-kompetencer.

Men det koster ofte penge. Og selvom den slags uddannelse helt sikkert er en gevinst for både dig og dit marketing-team, er der sikkert grænser for, hvor mange knaster du kan vriste ud af selv en meget velvillig og content-favnende chef. Så, hvad gør du så, lille du?

Du benytter dig selvfølgelig af, at denne disciplin i sig selv handler om at give værdifuld og uddannende viden væk. Gratis. Skriv dig op til de bedste blogs, og sørg for, at du uge for uge bliver skarpere, mere vidende og endnu mere sprudlende af gode content marketing-ideer.

Content marketing ROI

Sådan måler du ROI på dit content og undgår at spilde penge

Virker dit indhold? Og har din content marketing-indsats vist resultater? Bidrog din indholdsstrategi til, at du solgte flere af dine produkter? Kort sagt – spinder du guld på dit indhold?

De spørgsmål er du måske stødt på i dit arbejde med content marketing. Og er du ikke, så er der stor chance for, at du får dem stillet snart, mener Collen Jones, CEO for Content marketing-bureauet Content Science.

For hun ved om nogen, at virksomhederne opruster lige nu på indhold, og så skal man jo på sigt kunne bevise, at skidtet rent faktisk virker.

Og hvordan besvarer du så den slags spørgsmål? Det er faktisk sværere, end det lige umiddelbart lader til, men læs med her og få Colleen Jones' svar på, hvordan du løser hovedpinen med at måle ROI på dit indhold.

Content marketing Cases kunderejse

Case: VELUX styrer kunderejsen med strategisk content

Vinduer er sådan en ting, som bare er der og hvis funktion og betydning ikke er noget, du og jeg normalt går rundt og skænker mange tanker i det daglige. Så hvordan fanger en virksomhed, der lever af at sælge vinduer så sine potientielle kunders opmærksomhed?

Den opgave løser VELUX ved at fange sin målgruppe med indhold, der fører dem på en kunderejse, som handler om lys og luft i boligen. 

Læs om VELUXs arbejde med content marketing – her fortalt af Lisbeth Meng Collignon, Director i Market Communications i VELUX Gruppen.

Content marketing

Forstå den digitale købsrejse (eller historien om min far og den gule Kadett)

Der findes ikke mange brancher, hvor kunderne køber på samme måde, som de gjorde for ti år siden. Nogle industrier, som filmleje og musiksalg, er nærmest vendt på hovedet. Andre er knap så hårdt ramt, men én ting er sikkert: Kundens købsrejse i den digitale tidsalder kan være en farlig kompleks affære.

Content marketing

6 trin til at opbygge et loyalt publikum

Vi vil ikke kalde det så let som at sælge slik til børn i en slikbutik. For det ville være lodret løgn. Men. Hvis du først har godt og grundigt fat i et publikum, så ved du, hvad de kan lide, at de er interesserede i det, du har at sælge, og at de stoler på dig – og så er der grobund for nogle gode og loyale kunder i din butik.

Populære indlæg