7 (gratis) audit-værktøjer: Så god er din content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

7 (gratis) audit-værktøjer: Så god er din content marketing

7 gratis værktøjer, der viser, hvor god din content marketing erHvor god er din content marketing-indsats egentlig? Og er der nogle højt- eller lavthængende frugter, du med fordel kunne række ud efter? Det kan være svært at bevare helikopterperspektivet, når strategien er lagt fast, og eksekveringen buldrer derudaf.

Derfor har du fra tid til anden brug for at lave et content marketing audit, hvor du får stillet en diagnose på dine content marketing-aktiviteter og finder ud af, hvad du gør godt, og hvad der kan blive bedre.

Her er værktøjerne

Heldigvis findes der flere gode, gratis og meget brugervenlige audit-værktøjer, der hjælper dig med at tage temperaturen på din content marketing – både hvad angår din hjemmeside, blog, tilstedeværelse på sociale medier, SEO og mobiloptimering.

Kevan Lee har på Buffer’ blog fundet syv uundværlige værktøjer, der hjælper dig med at auditere din content marketing-indsats.

  1. Hubspot’s Marketing Grader
    
Rapporten fokuserer på blogging, social media, SEO, leadgenerering og mobiloptimering

  2. Nibbler
    Rapporten fokuserer på tilgængelighed, brugeroplevelse, marketing og teknologi

  3. Woorank
    Rapporten fokuserer på SEO, mobiloptimering, brugervenlighed, social media, lokal SEO og trafik

  4. Quick Sprout Website Analyzer
    
Rapporten fokuserer på SEO, hastighed og social media. Bonus: Quick Sprout Website Analyser giver dig muligheden for at blive sammenlignet med tre af dine konkurrenter, hvis også indtaster deres adresser. Bliver din score lavere end deres? Så brug dem som et godt eksempel og kopier de strategier, de har succes med.

    W3C validator
    
W3C validator rapport fokuserer udelukkende på kvaliteten af den kode, din hjemmeside består af. En hjemmesides kode bør altid være valid for at sikre, at f.eks. søgemaskiner altid kan finde alt dit content.

  5. Shopfiys Ecommerce Store Grader
    
Rapporten fokuserer på SEO, brugervenlighed, content, social media og teknologi. Værktøjer er særligt målrettet online-butikker.

  6. Clarity Grader
    Rapporten fokuserer på brug af passivt sprog, læsevenlighed, stavefejl, klicheer og tone-of-voice. NB: Virker kun med engelsksprogede sider.


Kommentarer

Populære indlæg