6 content marketing-trends du skal holde øje med

Stine Andersen

Der er hele tiden en lind strøm af nye trends, som dukker op i vores hverdag – og det samme gælder, når man arbejder med content marketing. Men det kan være svært at gennemskue, hvornår en trend er værd at implementere, og hvornår den er spild af tid og ressourcer.

I et indlæg på det teknologiorienterede website The Next Web giver virksomhedskonsulent og freelanceskribent JT Ripton dig sine bud på, hvilke trends du skal holde øje med. Her får du et overblik over hans pointer, så du er klædt bedre på til at vurdere, om nogle af de helt store trends lige nu måske kunne være gode at implementere i netop din virksomhed. 

1. Director of Content er den nye, meget efterspurgte titel inden for markedsføring
Denne person skal sikre, at salg- og markedsføringsafdelingerne koordinerer deres aktiviteter, således alle arbejder hen mod samme mål. En Director of Content søger også for, at de rigtige content-strategier bliver udarbejdet, og at de bliver eksekveret optimalt. Med andre ord er denne person ansvarlig for, at dine content marketing-aktiviteter bliver succesfulde. 

2. Mobil-optimering er afgørende
En rapport fra 2014 fra Pew Research Center Internet Project vidste, at 60 pct. af alle amerikanere over 18 har en smartphone. Undersøgelsen understreger, hvad mange nok har haft på fornemmelsen i et stykke tid - hvis vi vil være der, hvor vores brugere er, så skal vi også lave content marketing tilpasset til mobile enheder.

3. Evolutionen af gæste-video-indlæg
Gæstebloggere er en nem måde at skabe engagerende og relevant indhold, som kan informere og uddanne om emner inden for netop din industri. Desuden viser undersøgelser, at video er den mest optimale måde at nå ud til et bredt publikum. Miks ingredienserne, og du får gæste-video-indlæg, som derfor er en trend, der ikke er til at komme uden om. 

4. Inddrag indflydelsesrige personer fra din branche i din content-produktion
Du behøver ikke skabe alt dit content internt i virksomheden. Find anerkendte stemmer i din branche og interview dem til et indlæg eller en video, eller få dem til at skabe content (f.eks. et gæste-video-indlæg), som din virksomhed kan distribuere. Begge parter får promovering ud af samarbejdet og kommer ud til et større publikum. 

5. Udvikl et one-stop ressourcecenter
Det skal forstås som en online ressource, hvor dine brugere kan finde al information om et givent emne fra din branche. Lav content-pakker med f.eks. kurser og selvtests-værktøjer, hvor du kan tilbyde dine kunder nemt og hurtigt at få den information, de har brug for. Det skaber loyalitet og engagement. 

6. Anvend Google+ og SlideShare 
Arbejde du med B2B, så spids ører. Flere og flere bruger Google+ til at udbrede content marketing-informationer om deres arbejdsplads - både til kollegaer, professionelle kontakter og til familie og venner. Samtidig er SlideShare et værktøj, som giver især B2B-virksomheder muligheden for at skabe og udbrede engagerende content via levende præsentationer. 

Vil du vide endnu mere om mulighederne i de forskellige trends, kan du læse hele indlægget her

Originalt billede: Dendroica cerulea / Flickr

New call-to-action

Få tips og tricks til digital marketing i vores nyhedsbrev

Måske vil du også læse

disse indlæg om Content marketing

Der er ingen kommentarer endnu.

Vær den første til at kommentere.