17 content marketing forudsigelser for 2015

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

17 content marketing forudsigelser for 2015

17_content_marketing forudsigelser_forDet kan være svært at spå. Især om content marketing, der vinder hastigt indpas i de danske marketing-afdelinger.

Men nu hvor vi nærmer os årsskiftet, vil vi alligevel gribe krystalkuglen og se lidt nærmere på, hvad vi kan forvente os af content marketing i 2015. Det gør Contently nemlig hvert år, når de prøver at forudsige, hvad det kommende år vil bringe (se her, hvordan forudsigelserne for 2014 gik). Læs hele deres indlægget med forudsigelser for 2015 her.

17 forudsigelser for 2015

1. Essensen af al marketing 

2015 bliver året, hvor marketingafdelinger og brands indser, at content er essensen af al marketing og derfor budgetterer og ansætter derefter.

2. Native advertising

Det vil gå tilbage for native advertising. Brands vil indse, at det er tosset at bruge budgettet på at leje en målgruppe hos et etableret medie i stedet for at bruge pengene på at opbygge sin egen.

3. Nye konkurrenter

Brands, der udgiver medier, vil indse, at de ikke konkurrerer med deres traditionelle konkurrenter men med hele mediemarkedet inklusive Youtube, The New York Times og resten af internettet.

4. Annoncer baseret på den tid

Flere medier vil følge Financial Times og The Economist og begynde at sælge annoncer baseret på den tid, brugerne får i selskab med annoncen. Desuden vil flere annoncører begynde at efterspørge produktet.

5. Content workflow-platforme

En succesfuld integration mellem content workflow-platforme (f.eks. Kapost, NewsCred og Skyword) og content management systemer, marketing automation-platforme og email marketing-platforme vil blive et af de mest efterspurgte løsninger i løbet af tredje kvartal 2015.

6. Forretningsmæssige resultater

Mindst ti prominente content marketers vil fremvise virkelige casestudier med målbare forretningsmæssige resultater baseret på godt content.

7. Snackable

Ordet “snackable content” vil afgå ved døden.

8. Buzzwords

“Distribution” og “Audience Growth” bliver de største content marketing buzzwords i 2015. Når brands har vænnet sig til at producere content er næste skridt at etablere længerevarende relationer til målgruppen.

9. Kvantificerbare forretningsresultater

Content marketers vil få ansvaret for at skabe engagerede publikummer med høj værdi og levere kvantificerbare forretningsresultater, der kan måles i kroner og ører. Det vil ikke længere være nok bare at producere content.

10. Brandpublikationer

Brands vil lancere et stort antal publikationer for penge, der før blev brugt til at lave sponsoreret indhold.

11. Teknologi

Et stort bureau vil købe en af de content marketing software-platforme, der er på markedet, da de vil have brug for teknologien og talenterne til at kunne skalere produktionen af content.

12. Licenseret indhold

Brands vil indse, at licenseret indhold kun er et skridt på vejen til at lave content marketing.

13. ROI

B2C content marketing vil implementere taktikker, der traditionelt mest har været brugt i dyre B2B-kampagner for at målrette, følge og måle deres ROI på content.

14. Journalister

Journalister vil indse, at de har en stor fremtid inden for content marketing.

15. Newsjacking

Newsjacking bliver en naturlig taktik for store virksomheder.

16. Millenials

Brands vil omsider omfavne Youtube for at nå ud til millenials og skabe formidabelt indhold sammen med youtubere.

17. Lilla Joe

Joe Pulizzi skifter farve fra orange til lilla.

Du kan læse hele indlægget her.

Kom til Skandinaviens største konference og masterclass om content marketing

Kommentarer

Populære indlæg