15 spørgsmål du bør besvare, inden du går i gang med content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

15 spørgsmål du bør besvare, inden du går i gang med content marketing

15-spørgsmål-du-skal-besvareI løbet af det seneste år har mit marketing-bureau haft fornøjelsen af at arbejde sammen med nogle ekstraordinært dygtige og visionære virksomheder om at tage deres content marketing til nye højder. Når jeg siger ekstraordinært dygtige, så tænker jeg i virkeligheden mest på deres tilgang til content og inbound marketing.

De af vores kunder, der har haft størst succes, har nemlig været dem, der ikke er sprunget over de vigtige (og meget svære) strategiske spørgsmål, der skal besvares, før man går i gang med content marketing.
Derfor vil jeg her dele de 15 spørgsmål, som jeg mener, enhver organisation ikke kan komme udenom at svare på, hvis den skal have succes med content marketing. Og hvis din virksomhed skal til at i gang med content marketing og ikke allerede har svar på hvert af de følgende spørgsmål, råder jeg dig til at finde dem, inden I går videre. Her kommer de:


15 spørgsmål til din content marketing-plan

  1. Hvilket problem løser vores produkt eller service?
  2. Hvem skal være content manager?
  3. Hvem er vores ideelle kunde (vores persona)? (ubesvarede spørgsmål, behov, problemer, bekymringer osv.)
  4. Hvornår lancerer vi content marketing-indsatsen med en workshop for hele virksomheden, og hvem skal lede den?
  5. Hvem har vi allerede i virksomheden, der kan producere indhold? (f.eks. “skribenter”, “skuespillere”, “talere”, “spørgsmålsstillere”)
  6. Hvad er det for spørgsmål, vores kunder og mulige kunder stiller os hver dag? (til sælgerne, kundeservice osv.)
  7. Hvem i ledelsen skal være ansvarlig for content marketing-indsatsen og sørge for, at alle går ‘all in’?
  8. Hvilket socialt medie skal vi bruge til at komme i dialog med folk i vores målgruppe og engagere dem, så de deler vores indhold? (Husk at fokusere på et eller to sociale medier, så I mestrer dem i stedet for at blive halvgode til alle)
  9. Hvilken software eller hvilket analyse-redskab skal vi bruge til at måle ROI og andre KPI’ere?
  10. Hvad er målsætningen med content marketing-indsatsen hvad angår trafik, leads og salg (f.eks. omsætning eller nysalg)?
  11. Hvordan ser vores redaktionelle kalender og processer ud?
  12. Hvordan informerer vi de ansatte om (deres) succeser, sejre osv., når det kommer til brug og implementering af content marketing?
  13. Hvordan sikrer vi, at vores hjemmeside (og ikke bare bloggen) understøtter vores content marketing-indsats?
  14. Hvordan gør vi vores nuværende kunder/forhandlere/klienter opmærksomme på vores content marketing-initiativer?
  15. Hvordan integrerer vi vores content i hele salgsprocessen?

Så er det din tur

Så vidt så godt. Det var 15 spørgsmål, der skal besvares, når vi går i gang med content marketing. Og til de af jer, der allerede er godt i gang med at producere content i jeres virksomhed: Hvor mange af disse spørgsmål, har I besvaret? Hvilke spørgsmål mangler I at svare på? Og er der noget, der mangler på din egen liste?

Dette indlæg er oprindeligt publiceret på engelsk på www.thesaleslion.com og bragt her med tilladelse.

Kommentarer

Populære indlæg