10 nye facts om content marketing, du skal kende

Lars Damgaard Jensen

Content marketing er stadig en ny disciplin, hvis man sammenligner med traditionel markedsføring. Derfor bliver der desværre også ofte fremført argumenter, der i bedste fald er baseret på gætterier og i værste fald er taget ud af den blå luft.

Heldigvis er der også mange, der rent faktisk undersøger, hvordan tingene hænger sammen og udgiver rapporter, whitepapers, infografikker og meget mere. Hos Brand Movers laver vi f.eks. hvert år rapporten Content Marketing i Danmark, hvor vi undersøger den danske del af branchen.

Ny viden

Sam Petulla har på The Content Strategist skrevet et indlæg, hvor han gennemgår ti nye facts om industrien, der er baseret på grundige undersøgelser.

  1. Folk bruger primært sociale medier af én bestemt årsag: At finde godt indhold
  2. Substantielt indhold og lange formater er i fremgang
  3. Beslutningstagere elsker branded content - men det skal være baseret på ekspertviden
  4. Eksperimenter med formater er nøglen til succes
  5. Sponsoreret indhold har et problem med tilliden - men det kan løses
  6. Deleknapper på indhold er ikke længere så vigtige - de er nemlig indbygget i mobilen
  7. Content score er fremtidens metric
  8. Kvalitet trumfer kvantitet når det kommer til engagement fra læseren
  9. Antal delinger siger ikke nødvendigvis noget om mængden af engagement
  10. Facebook er kongen af content

Læs hele indlægget her.

New call-to-action

Få tips og tricks til digital marketing i vores nyhedsbrev

Måske vil du også læse

disse indlæg om Content marketing

Kommentarer (1)