Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Værktøjer Sociale medier

4 værktøjer, der kan lette dit arbejde på de sociale medier

Se her, hvordan du nemt og billigt kan skære ned på tid (og penge) brugt på indholdskuratering og publisering på dine social media-profiler. Disse fire værktøjer giver overblik, kontrol og mere volumen på din tilstedeværelse.

Værktøjer

Mål dig til succes med marketing automation

Med marketing automation-software kan du tage din content-indsats til nye højder ved at målrette og personalisere indhold. Men det kræver et grundigt hjemmearbejde, inden du investerer i en løsning.

Produktion Værktøjer

4 content marketing-værktøjer, der giver dig et visuelt forspring

Visuelle elementer er vigtige, når dit content skal stå ud fra mængden. Men hvis budgettet er småt eller tiden knap, er det også lettere sagt end gjort. Her er fire content marketing værktøjer, der giver dit content et visuelt forspring.

Værktøjer

8 teknikker: Mål effekten af content marketing

Når du skal overbevise ledelsen i din virksomhed om, hvorfor content marketing er nødvendigt at komme i gang med, så er solide tal, der viser forretningsmæssige resultater uundværlige.

Desværre er en af de største udfordringer ved arbejdet med content marketing manglende evne til at måle effekten af indholdet - det viste Brand Movers’ rapport om content marketing i Danmark 2015

Spørger man markedsføringsfolk, tyder meget på, at udfordringen især ligger i at identificere hvilke målinger og metoder, man skal anvende for effektivt at måle effekten af ens indsatser.

Det samme oplevede Pawan Deshpande, CEO hos virksomheden Curata (en tjensteste til at kuratere indhold) da han tidligere i år spurgte 24 content marekting-eksperter, hvilke målinger de fandt vigtigst til at vurdere content marketings effekt. De kom alle med vidt forskellige svar.

Derfor lavede han en model, hvor de forskellige typer målinger er inddelt efter fokus og kanaler. Så er det meget lettere at danne sig et overblik over, hvilke muligheder man skal overveje. I et indlæg på Content Marketing Institute går han trin for trin igennem modellens otte typer målinger.

Værktøjer

Brug Google Analytics' rapport Adfærd til at optimere dit content

De fleste hjemmeside har installeret Google Analytics til at lave statistik om antallet af besøg og antallet af sidevisninger. Men Google Analytics er et kraftigt værktøj, der har mange flere muligheder, end de fleste er klar over. Vidste du f.eks., at du kan bruge Google Analytics rapport “Adfærd” til at optimere dit content?

Produktion Værktøjer

Her er den komplette guide til visuelt indhold

Det er oftest sådan, at når først teksten til ens blogindlægget er skrevet, kløer det i fingrene for at trykke “Publish”.

Problemet er bare, at den lange tekst måske nok er klog og indsigtsfuld – men den er også kedelig, fordi den mangler visuelle elementer.

Billeder og grafik er det krydderi, der får dit content op i gourmetklassen. Det gør det overordnede indtryk meget mere lækkert. Og endnu vigtigere – det gør også indholdet meget mere delbart. Undersøgelser viser nemlig, at content med visuelle elementer bliver delt meget mere, end der blot består af tekst gør.

Værktøjer

Bøger om content marketing: Her er 4 du skal læse

Hurtige blogindlæg og den konstante strøm af online ressourcer er bare ikke altid nok. Vi har fundet fire bøger, du med fordel kan fordybe dig i, hvis du vil blive meget bedre til content marketing. 

Content Marketing Bogen

Content Marketing Bogen er skrevet af Joakim Ditlev og Signe Jepsen og udkommer i juni 2014. 

Det er ikke sådan ligetil at omstille sin markedsføring fra at være klassisk og 100 pct. fokuseret på produktet til at tage udgangspunkt i brugerens hverdag, glæder og bekymringer, som det sig hør og bør med content marketing. Content Marketing Bogen handler om at skabe lukrative relationer til nuværende potentielle kunder gennem historiefortælling.

Værktøjer

Hvad 100 millioner artikler har lært os om content

Hos BuzzSumo har de en temmelig stor viden om, hvilket content der bliver delt allermest – over de sidste otte måneder har de analyseret over 100 millioner artikler.

Hvis du også vil skabe content med et stort delingspotentiale, er her en opsummering af BuzzSumos bedste råd:

Værktøjer

Hvor stor er din online indflydelse? Klout har svaret

Kan man vurdere en persons indflydelse på sociale medier med et tal, der er udregnet på baggrund af personens gøren og laden på de store sociale netværk?

Online indflydelse er blevet et varmt emne for alle, der beskæftiger sig med digital markedsføring på sociale medier. For hvor traditionelle medier som aviser og tv før sad med nøglen til at komme i kontakt med en virksomheds potentielle kunder gennem annoncer og reklameblokke, bruger vi i dag i stadig større grad vores tid i selskab med tjenester som Facebook og Twitter. Og her er det ikke den kanal med flest seere eller avisen med det største oplag, der er interessant. Det er derimod de personer, der har den største indflydelse på deres netværk.

Værktøjer

Content marketing værktøjer

Der findes et hav af content marketing software og nyttige værktøjer til marketing automation, content curation, SEO, der kan hjælpe dig, når du laver content marketing. Og der kommer hele tiden flere til. Vi vil forsøge at opdatere denne post, så det bliver et godt værktøj, du kan bruge, når du skal navigere i junglen af løsninger.