Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Strategi

De 12 største content marketing-udfordringer i år

Dette indlæg er oprindeligt skrevet af CEO for Marketing Insider Group, Michael Brenner. Det originale indlæg kan du læse her.

Det kræver både hårdt arbejde og masser af tid at lave godt indhold. En satsning på content marketing-disciplinen er ikke uden udfordringer, det kan flere content marketers skrive under på. Og selvom vi sidder med hver vores brand, service eller produkt og dermed har hver vores udgangspunkt, så er mange af de udfordringer, vi sidder med, alligevel nogle af de samme.

Temaer såsom begrænsede ressourcer, kunsten at bevise den forretningsmæssige værdi af indholdsproduktion og distribution og intern fnidder, der står i vejen for gode produktionsprocesser, knytter sig ikke til en bestemt virksomhed, forretningstype eller industri. Det er derimod universelle temaer, der holder marketers over hele verden vågne om natten.

Lad os tage et nærmere kig på de 12 største udfordringer, som forstyrrer nattesøvnen, og som er et benspænd for succesen med content marketing.

Strategi

Derfor skal du ALTID eje dit eget publikum

Tøj-milliardæren Troels Holch Povlsen tabte for nylig en spektakulær retssag i Østre Landsret. Rigmanden ville hæve huslejen for Café Norden i den ejendom, han ejer på Strøget, med 50 pct. til næsten 10 mio. kr. om året. Det ville have ændret forretningen fundamentalt for cafeen, der måske endda ville dreje nøglen om. Men Café Norden slap med skrækken, for ifølge lejeloven kan udlejere ikke pludselig selv beslutte sig for at ændre vilkårene fundamentalt, hvis lejerne ikke er indforståede. Sådan fungerer det ikke inden for marketing.

Strategi

Derfor skal du kopiere de store medier, når du laver content marketing

Sidder du i en marketing-afdeling, hvor I har kastet jer over content marketing, så har du sikkert allerede taget livtag med evindelige deadlines, det evige behov for nye ideer til indhold og konkrete produktionstekniske udfordringer som fængende overskrifter og visuel lækkerhed.

Strategi

Sådan laver du en forretningsorienteret model for måling på indhold

En note fra redaktøren: Grundlaget for en content-strategi er mål. Hvis du ikke ved, hvorfor du producerer og publicerer indhold – altså til hvilket formål, for hvem, hvor og hvordan – så er content marketing i bedste fald en mere eller mindre tilfældig hoc-aktivitet.

Sådan siger Rebecca Lieb, strategisk rådgiver, research-analytiker og keynote speaker.

Hun ved om nogen, hvad hun taler om, for hun har specialiseret sig og sin forskning i digital marketing og medier med fokus på blandt andet content strategi. I sin research og sit arbejde med nogen af verdens førende brands på området, for eksempel Facebook og IBM, har hun indsamlet bunker af værdifuld viden – en viden, hun som ægte content marketeer deler gavmildt ud af. 

Her får du hendes model til, hvordan du måler bedst på effekten af dit indhold, så du kan opstille de rigtige mål til at opfylde din content strategi.

Native advertising Strategi Distribution

Derfor er adblockers det bedste, der er sket for marketing i årtier

Søgemaskiner, sociale medier, smartphones og apps er blot nogle af de digitale game-changere, der har vænnet marketing-industrien til at sætte tempoet op. Men hvor de fleste nyskabelser bliver set som positive landvindinger, der bringer virksomhederne endnu tættere på deres målgruppe, ser det anderledes ud med adblockers.

Native advertising Strategi Distribution

Her er den vigtigste ting, mange glemmer, når de laver content marketing

Foto: ThinkStock

Du kender det måske. Dit firma har satset tid og ressourcer på jeres content marketing-program. Du er netop blevet præsenteret for de nyeste tal, og de ser bare ikke gode ud. Trafikken til bloggen er lunken, sign-ups til jeres nyhedsbrev kommer ingen vegne, og de e-bøger eller videoer, I lige har udgivet, bliver næsten ikke delt. Endelig er der lige de leads, det hele handler om, og her kommer der stort set det samme, som før I begyndte at lave content.

Strategi

De 7 vigtigste pointer fra Content Marketing World 2015

35 fantastiske foredrag fra nogle af verdens skarpeste content marketing-hjerner. Så meget nåede jeg at se på dette års Content Marketing World i USA, hvor 3500 marketingfolk fra 53 lande var samlet.

Strategi Content Marketing Magazine

Sådan måler du ROI af dit content

"Det lyder spændende. Meeen, hvordan vil du måle succes på det?"

Et indlysende og naturligt spørgsmål, som mange af os har fået til præsentationen af et ellers strålende content marketing-projekt. Har du prøvet det? Og har du prøvet, at det var et spørgsmål, du meget gerne ville give et klokkeklart svar på, men faktisk ikke kan? Well, du er ikke alene (Og hvorfor Russel Crowe står og blomstrer med sit sværd ovenfor, det kommer vi til snarest).

Rigtig mange marketing-afdelinger kæmper nemlig med lige præcis svaret på det. Det kan godt lade sig gøre at måle ROI på content marketing, men det kan være svært, og det kræver tålmodighed. Ofte må man nøjes med at kigge på konkrete delmål, for det kan tage år at opnå det fulde overblik.

Content marketing Strategi Content Marketing Magazine Organisation

Dem skal du bruge i din content marketing-organisation

Uanset hvad folk siger om content marketing, er der én ting, du aldrig må lade dig overbevise dig om – nemlig at content marketing er let. For det er det ikke.

For at få succes med disciplinen er der en lang række roller og kompetencer, som I skal sørge for at have dækket ind, når I tager springet ud i at lave marketing, der ikke afbryder men underholder, uddanner og henrykker.

Første skridt på vejen til at få succes med din content-strategi er derfor at sætte det rigtige hold. Men hvordan ser det hold ud? Vi har stykket en infografik sammen til dig, så du kan få et overblik over, hvilke kompetencer du har brug for i en effektiv content marketing-organisation.

Download infografikken her [PDF].

Strategi

6 eksperter: Her er de vigtigste content marketing-tendenser lige nu

Har du for travlt til at følge med i udviklingen af content marketing, så læs her, hvad eksperterne mener, du bør fokusere på lige nu.

Men først kan du lige tænke over denne her: Til hvilket spørgsmål er svaret både kaffe, porno og manglende overblik?

Spørgsmålet er ikke så langt under bæltestedet, som man måske skulle tro. For nyligt lavede vi nemlig en undersøgelse blandt danske CMO’s, hvor vi spurgte til, hvad der holdt dem vågne om natten. Som du måske kan fornemme, fik vi mange forskellige svar (nogle mere fantasifulde end andre). Men én ting var et gennemgående problem hos hovedparten af deltagerne i undersøgelsen. De har svært ved at danne sig et overblik over, hvad de skal fokusere på i deres arbejde med content marketing, simpelthen fordi de har så mange forskellige opgaver på deres bord.

Vi har derfor spurgt seks af verdens førende content marketing-eksperter om, hvad de ser som de vigtigste content marketing-tendenser at fokusere på i content marketing i resten af 2015.