Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Strategi

Sean King: Derfor har godt B2B content aldrig været vigtigere end nu

Evnen til at kunne identificere, hvad der virkelig betyder noget for publikum og levere netop det “når de vil ha’ det, og hvor de vil ha’ det” gør content marketing mere tiltalende nu end nogensinde tidligere.

Strategi

Derfor interagerer mennesker med indhold

Prøv at forestil dig en kampagne, hvor du ved, hvad dine kunder tænker, mens de suger dit indhold til sig.

Content marketing Strategi

5 resultater fra rapporten 'Content marketing i Danmark', du ikke vil gå glip af

Hvorfor har nogle virksomheder succes med content marketing, mens andre fejler? 

Se, det er jo spørgsmålet til 100.000 kr. Derfor satte vi os for at finde svaret.

Hvert år gennemfører Brand Movers og Dansk Markedsføring Danmarks største undersøgelse af virksomheder og organisationers brug content marketing.

I år har vi spurgt 441 marketingfolk om deres content marketing-indsats, og hvor effektiv den er. På baggrund af undersøgelsen har vi udgivet rapporten “Content Marketing i Danmark”.

Download hele rapporten med både statistik, grafik og best practice her

Her er fem resultater fra årets undersøgelse, der giver dig en del af svaret på, hvordan du får succes med content marketing.

Strategi

3 tips: Derfor er content mere end bare marketing

Værdien af content marketing i forhold til at tiltrække og fastholde kunder er efterhånden veletableret – ikke mindst her på bloggen. Men vidste du, at content marketing også kan skabe stor værdi for en virksomhed – uden for marketing-afdelingen?

Strategi

Globale guruer: De bedste råd til CMO’er

Hundredvis af danske marketingchefer står netop nu og dypper den ene tå i content marketing-havet, mens de overvejer, om de skal springe i. Vi har bedt fire content-guruer om at give deres bedste råd til jer.

Budget Strategi

Sådan bygger du en business case for content marketing

Alle marketingafdelinger skal kæmpe for deres budgetter. Her får du en taktisk guide til, hvordan du overbeviser chefen om, at pengene skal bruges på content marketing.

Strategi

Analyse: Succes kræver lækkert indhold i lange baner

Op mod 70 procent af alt indhold på nettet bliver aldrig nogensinde set. Hvorfor? Blandt andet fordi det er for dårligt. Succes kommer med kvalitetsindhold, for når der er flere kager på buffetten, end folk kan spise, så tager de den lækreste.

Strategi Cases

Royal Unibrew: Godt indhold skaber god balance mellem modtager og afsender

I Danmark kender vi især Unibrew for de Royal Beer, vi hælder indenbords og for deres støtte til rocken. Det sidste er en del af brandets content marketing, og selv om godt indhold betaler sig, kan det holde hårdt at modstå pres for kommercielle resultater, understreger Marketing & Trade Marketing Director Ilco Kwast.

Strategi

Sådan sammensætter du det perfekte content marketing-team

Undgå røvhuller – du kan sagtens finde søde OG fantastisk dygtige medarbejdere, som er gode til at samarbejde. Det mener Lukas Kircher, Managing Director Digital, Creation, Innovation i det succesfulde og digitalt centrerede tyske content marketing-bureau C3.

Vi har bedt ham om at give sine bedste tips til, hvordan man opbygger et content team-organisation i weltklasse.

Strategi Cases

Case: Sådan vil Momondo skabe en global content-organisation

Momondos Luke Richardson vil mere med rejsesøgemaskinens indhold end at guide til din næste drink i Paris. Han vil skabe en global content-organisation, der udforsker, hvad det betyder at rejse - og som giver brandet værdi.

Læs om søgegigantens rejse her: