Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Sociale medier

25 spørgsmål, der definerer din social media marketing-strategi

En marketing-strategi for sociale medier er næsten ikke til at komme udenom, uanset om du arbejder med content marketing til B2B eller B2C. Over tre millioner danskere er på Facebook, Instagram får stadig flere brugere, og LinkedIn har rigtig godt fat i erhvervslivet.

Men hvad er det nu lige, du skal overveje, inden du begynder at bruge sociale kanaler til at promovere dit content?

Sociale medier Content Marketing Magazine

Sådan optimerer du din Twitter-profil

Twitter er et effektivt redskab både til at få dit indhold ud til vigtige influencers som f.eks. journalister og til at positionere dig og synliggøre din faglighed. Men du skal have noget på hjerte, og din profil skal sidde lige i skabet.

Sociale medier

Guide: Sådan laver du den optimale Twitter-profil til din virksomhed

Alle dine kanaler fungerer som dit brands ansigt ud til verden - også Twitter. Derfor er det ikke kun vigtigt, hvad du siger - men også hvordan din afsender-profil ser ud. Se her, hvordan du optimerer din Twitter-profil, så den matcher dit super gode indhold.

Sociale medier

Case: Gør som Arla og kom ud med dine gode historier på Twitter

Twitter er et effektivt redskab til at få dit indhold ud til vigtige influencers som fx journalister, til at positionere dig, og til at synliggøre din faglighed. Men du skal have noget på hjerte. Læs med her og få indblik i, hvordan Arla har succes med at komme ud til de rigtige med gode historier på Twitter + få vores nemme guide til at komme godt i gang.

Sociale medier

Er ads og native videoer fremtiden for virksomheder på Facebook?

Facebook er ikke længere en gratis platform for virksomheder, der ønsker at bruge netværket som kanal for deres indhold.

Men vi skal ikke opgive Facebook, mener Mike Gingerich, co-founder af TabSite (en platform, der hjælper virksomheder med at administrere konkurrencer og promotions på Facebook). Det handler snarere om, at vi ændrer, hvordan vi ser på online markedsføring, og det er her, Facebook ads og native videoer kommer ind i billedet.

Han går i dybden med emnet i et indlæg på Social Media Examiner. Her får du nogle af de vigtigste pointer fra hans oplæg, det er bl.a.:

  • Hvorfor din hjemmeside eller blog er epicentret for al din online markedsføring
  • Hvordan du forstærker dit indhold ved brug af Facebook ads
  • Hvorfor video ads bør være en del af din strategi
Sociale medier

Guide: Sådan bruger du Facebook ads til at ramme din målgruppe

Facebook har begrænset den organiske rækkevidde for opdateringer. Hvis du vil være sikker på, at dit indhold kommer ud til størstedelen af dine følgere, skal du derfor bruge Facebook ads og betale ved kasse 1. Det kan til gengæld hjælpe med at skabe trafik til indholdet på din blog – og vel at mærke den rigtige trafik. Med Facebook ads kan du nemlig rette promoveringen mod præcis den målgruppe, du ønsker at ramme, og du behøver ikke at begrænse dig til dem, der allerede følger din side.

Men hvad er det nu lige, at Facebook ads helt præcis handler om, og hvad koster det?

Alt det og lidt til får du indblik i her.

Sociale medier

Sådan får du de første 1.000 følgere på de store sociale netværk

Alt begyndelse er svær. Også når det gælder om at få din virksomhed i gang på de sociale medier, der er relevante for din forretning. Ikke desto mindre indtager Twitter, LinkedIn, Facebook, Pinterest, Google+ og Instagram en helt central rolle i de fleste B2B og B2C content marketing-strategier, da de er så godt som uundgåelige ift. promovering og distribution af content.

Sociale medier

Sådan laver du social media marketing – godt og billigt

Sociale medier har for de fleste virksomheder et kæmpe potentiale som platform for markedsføring. Men som det er tilfældet med alt, der bliver hypet nok, er social media marketing er også en af de mest misbrugte taktikker i content marketing, fordi mange helt misforstår, hvordan en strategi for sociale medier skal planlægges og eksekveres.

Sociale medier

5 huskeregler når du analyserer dine sociale medier

Analyser af tal og data indsamlet fra dine online markedsføringsaktiviteter er guld værd. Analyser er mere eller mindre den eneste måde, du kan afgøre, om du får det optimale ud af dine ressourcer på de sociale medier. De er med andre ord nøglen til at forstå, hvilke platforme og metoder, der virker for dig – og ikke mindst, hvilke der ikke gør.

Beki Winchel, der har speciale i PR på sociale medier, udpeger fem essentielle ting, du skal se efter, når du udarbejder og fortolker analyser af dine sociale medier.

Sociale medier

10 tricks der får dine delinger til at eksplodere

Du har skrevet et knaldgodt indlæg til din blog – overskriften er den helt rigtige, indledningen sidder lige i skabet, du har endda lagt et stort arbejde i at finde det helt rigtige billede, der både illustrerer din pointe og får læseren til at trække på smilebåndet. Du smider indlægget på bloggen og sender linket til den ud i internetæteren på både Facebook og Twitter. Og så sker der … Ingenting.