Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Sociale medier Distribution Clever Content Hacks

Glem boost – sådan annoncerer du effektivt på Facebook med Power Editor

”Du skal bare booste den. Vi skal bare have noget boost.”

De fleste, der beskæftiger sig med online marketing, har prøvet at booste et opslag på Facebook.

Sociale medier Distribution Clever Content Hacks

Sådan kan du booste content på Twitter

Når pressechefen hos Arla, Theis Brøgger, har en historie, han vil ud med, går han på Twitter. Her har han nemlig mulighed for at interagere med journalister en masse og komme ud med de Arla-fortællinger, han helst vil fortælle.

Sociale medier Clever Content Hacks

Sådan sponsorerer du indhold på LinkedIn

I begyndelsen af 2016 var der 1,7 millioner oprettede danske LinkedIn-profiler. Det vil sige, at lige omkring to tredjedele af den samlede danske arbejdsstyrke, og dermed de influencers og beslutningstagere som du gerne vil have fat på, befandt sig på netop dette medie.

Sociale medier Clever Content Hacks

Sådan vælger du indhold  til LinkedIn

At kreere indhold kan være en seriøs udfordring for virksomheder. Du skal være idérig, kreativ, kende din målgruppe, kunne skrive, filme eller optage lyd og have et sted at publicere.

Værktøjer Sociale medier

4 værktøjer, der kan lette dit arbejde på de sociale medier

Se her, hvordan du nemt og billigt kan skære ned på tid (og penge) brugt på indholdskuratering og publisering på dine social media-profiler. Disse fire værktøjer giver overblik, kontrol og mere volumen på din tilstedeværelse.

Sociale medier Clever Content Hacks

Sådan kan du automatisere indhold på sociale medier

Sociale medier er en oplagt kanal til distribution af indhold. Der er bare én udfordring:

Dine brugere er ikke nødvendigvis mest aktive, mens du er på arbejde og har tid til at publicere dine indlæg. Og timingen for, hvornår du smider et indlæg på LinkedIn, Facebook eller Twitter er ikke ligegyldig. Du skal helst ramme et tidspunkt, hvor din målgruppe har tid til at engagere sig i indholdet.

Løsningen er at automatisere indhold på sociale medier.

Facebook har en indbygget funktion, der gør, at du kan sætte en post til først at ryge i feedet på et bestemt tidspunkt. Men med de rigtige værktøjer, kan du planlægge publicering af dine posts på tværs af alle jeres sociale kanaler. Derfor kan du spare en masse tid og være nogenlunde sikker på at have en perfekt timing (også selvom din cykel punkterer på vej på arbejde, og du først når frem en halv time for sent).

I det her hack skal vi se nærmere på tre programmer, der kan hjælpe med at automatisere jeres sociale medier.

Sociale medier Clever Content Hacks billeder

Lav unikke billeder til sociale medier og få mere trafik

Du går glip af en masse delinger, likes, retweets, kommentarer og ikke mindst trafik, hvis du ikke bruger illustrationer, når du deler indhold på sociale medier.

Alligevel har du garanteret sendt utallige stykker indhold ud på Facebook, LinkedIn, Twitter eller et af de andre sociale medier uden en god illustration.

Og det er ikke så mærkeligt. For det første kan det være svært at finde gode illustrationer til mange stykker indhold, hvilket nok også grunden til, at vi ser så mange dødsyge stockbilleder til ellers gode blogindlæg.

For det andet viser alle de sociale medier billeder vidt forskelligt. Derfor risikerer du, at et billede, der ligner en million på Twitter, bliver beskåret helt skørt på Facebook.

Heldigvis findes der masser af suveræne værktøjer, du kan bruge til at designe illustrationer og infografikker, lave citater om til grafiske mesterværker, lave GIF’er, beskære og formattere.

I dette hack giver vi dig ti tips til, hvordan du laver billeder, der giver dit indhold virale vinger, så du får meget mere trafik og engagement ud af de sociale kanaler.

Sociale medier Clever Content Hacks deling

Sådan får du dine blogindlæg delt på sociale medier

I de foregående 60 sekunder er der sket følgende:

  • 4.000.000 har brugt Google til at søge
  • 2.460.000 stykker indhold er blevet delt på Facebook
  • 72 timers video er blevet uploadet til Youtube
  • 204.000.000.000 e-mails er blevet sendt
Internettet er hvert eneste minut en eksplosion af indhold, der bliver kastet rundt og publiceret fra alle mulige forskellige platforme.

Det er sådan set fedt nok. Bare lige med den undtagelse, at når du SELV publicerer indhold, så skal du faaame være heldig, hvis nogen lægger mærke til det.

Sociale medier

6 strategiske råd: Sådan får du styr på Instagram

Hvis du overvejer at kaste din virksomhed over den amerikanske foto- og videodelingsapp, får du her seks gode råd med på rejsen.

Sociale medier Blogging

Optimering: Derfor er gammelt indhold en skjult skat

Der udkommer 62 millioner nye blogposts hver eneste måned – bare på Wordpress-platformen. 62 millioner! Det er saftsuseme mange. Og når flere undersøgelser ifølge Joe Chernov oven i købet viser, at 50% af det indhold aldrig bliver brugt, ja, så giver det måske mening lige at skænke sine gamle blogindlæg en ekstra tanke – inden du bare producerer og smider endnu mere indhold derud. For med den rigtige metode kan du nemlig spare på kræfterne og genere masser af trafik og leads på dine gamle blogindlæg - se her hvordan.