Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Clever Content Hacks ROI

Sådan sætter du de rigtige mål for din content marketing

Content marketing-mål er fantastiske. Især når du når dem. Mål danner også fundamentet for din content marketing-strategi. For uden mål kan du hverken bevise effektiviteten af dine anstrengelser, holde snuden i sporet eller blive motiveret til at give den en ekstra skalle.

Problemet er bare, at rigtig mange marketing-afdelinger sætter sig nogle mål med content marketing, der enten er umulige at måle, uspecifikke, uopnåelige, irrelevante eller ikke har en specifik deadline. Det kan for eksempel være:

  • Antallet af delinger på sociale medier
  • Mængden af tid, en besøgende i gennemsnit bruger på ens website (time on site)
  • Andelen af besøg, der kun resulterer i en enkelt sidevisning på ens website (bounce rate)
ROI

10 steder du kan lede efter ROI på dit content marketing

Hvis du vil fortsætte med dit content marketing-program, er du nødt til at kunne dokumentere, at det rent faktisk nytter noget. At dit indhold får kunder ind i butikken.

ROI

Undgå at hælde (flere) penge ud ad vinduet

Hvordan beregner du ROI på en biografreklame? En annonce på et fodboldstadion? Får du overhovedet noget for pengene? Rigtig meget marketing er penge ud af vinduet, mener Michael Brenner, som til vores held har knækket koden for at beregne ROI på content marketing.

Content marketing ROI

Sådan måler du ROI på dit content og undgår at spilde penge

Virker dit indhold? Og har din content marketing-indsats vist resultater? Bidrog din indholdsstrategi til, at du solgte flere af dine produkter? Kort sagt – spinder du guld på dit indhold?

De spørgsmål er du måske stødt på i dit arbejde med content marketing. Og er du ikke, så er der stor chance for, at du får dem stillet snart, mener Collen Jones, CEO for Content marketing-bureauet Content Science.

For hun ved om nogen, at virksomhederne opruster lige nu på indhold, og så skal man jo på sigt kunne bevise, at skidtet rent faktisk virker.

Og hvordan besvarer du så den slags spørgsmål? Det er faktisk sværere, end det lige umiddelbart lader til, men læs med her og få Colleen Jones' svar på, hvordan du løser hovedpinen med at måle ROI på dit indhold.