Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Produktion Clever Content Hacks

Sådan kan du planlægge aktuelle blogindlæg

Idéudvikling. Åh, det kan være lidt en killer, ikk’? At blive ved og ved og ved med at finde nyt/godt/spændende/sjovt/skævt/leadgenererende indhold. Alle idéerne fra sidste omgang idéudvikling er allerede produceret. Hvad skal I så skrive om nu?

Produktion Clever Content Hacks

Sådan laver du en redaktionel kalender til content marketing

Hvis I er seriøse omkring content marketing i jeres virksomhed, så er I nok allerede igang med at publicere indhold på fast og hurtig basis. Men hvordan går det med planlægningen af den hurtige produktion? Og strukturen? Har I overblik over de næste tre måneders indhold? De næste to uger? Fire dage?

Produktion Værktøjer

4 content marketing-værktøjer, der giver dig et visuelt forspring

Visuelle elementer er vigtige, når dit content skal stå ud fra mængden. Men hvis budgettet er småt eller tiden knap, er det også lettere sagt end gjort. Her er fire content marketing værktøjer, der giver dit content et visuelt forspring.

Produktion Strategi

Case: Novo Nordisk skaber tillid med gode historier

Novo Nordisk bruger autentiske historier og sociale medier til at fortælle om deres passion for mennesker. Resultatet er en dialog med brugerne, som skaber både engagement og tillid til virksomheden. Vi har talt med Benedikte H. Larsen, Team Leader for Corporate Branding Digital hos Novo Nordisk, som med sit team står med det daglige ansvar for digitale medier på corporate niveau. Læs med her og bliv klogere på, hvordan de gør.

Produktion

Her finder du fantastiske fotos og billeder til dit content

Om det er illustration til din produktguide eller forsiden på dit lækre magasin, så skal du bruge det helt rigtige billede. Klik dig ind i billedernes fantastiske verden hos de digitale billedbureauer – vi guider.

Produktion

3 podcasts, der viser dig, hvordan den skid skal slås

Der findes efterhånden et hav af podcast om content marketing. Nogle er gode, andre er... knap så gode.

Hos Brand Movers lytter vi en del til podcasts. Derfor har vi skilt skidt fra kanel og fundet vores favoritter inden for tre forskellige podcast-formater, som du kan kopiere, når du laver dine egne podcast - eller bare nyde for deres virkelig gode indhold.

Er du ikke hoppet med på podcast-vognen endnu, så læs her hvorfor det kan være en rigtig god ide.

Her får du de tre eksempler på podcasts, som vi hos Brand Movers er vilde med.

Produktion

7 tips: Skab podcasts, som får dine brugere til at elske dig

Højt engagement på lydmediet og den teknologiske udvikling har tilsammen banet vejen for podcast, der lige nu stormer frem. Det åbner helt nye muligheder for virksomheder, der ønsker at ramme et specifikt publikum. Sådan skrev vi i sidste uge her bloggen.

Men hvad skal der til for at lave en god podcast? Hvis du Googler “How to make a great podcast” dukker et utal af indlæg op. Mange af dem er lange og meget tekniske, men et, som går lige til sagen, er skrevet af Daniel Rowles, Managing Director of Target Internet og vært på deres populære Digital Marketing Podcast.

I indlægget deler han ud af sine erfaringer omkring, hvordan du laver et podcast, der kan give downloads og subscribers. Her får du de vigtigste pointer.

Produktion

Storytelling: Kunsten at overtale dine kunder

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”

Ovenstående er et citat fra den legendariske poet, forfatter og aktivist, Maya Angelou, der bl.a. er en vigtig figur i den amerikanske Civil Rights Movement og som er blevet kåret som en af de 30 mest magtfulde kvinder i Amerika.

Du kender det måske selv. Mange af os kan i hvert fald have det lidt svært ved at få dikteret, at vi skal gøre sådan og sådan. Vi er derimod langt mere modtagelige over for påvirkning, hvis vi for eksempel føler med hovedpersonen i en historie. Det er den magt, der ligger i storytelling og stærke, narrative fortællinger, og som virksomheder med fordel kan bruge i deres markedsføring.

I indlægget her vil du få indsigt i, hvorfor Maya Angelous udsagn er så sandt og ikke mindst, hvordan du selv kan skabe historier, der påvirker dine modtagere i en bestemt retning.

Produktion

Sådan skaber du effektivt visuelt indhold

Dit indhold er i konkurrence med de 1,5 mia. stykker indhold, der hver dag bliver udgivet på internettet. Derfor skal dit content være noget helt særligt, hvis det ikke skal drukne i oceanet af information. Undersøgelser har vist, at content med relevante billeder får 94% flere visninger end content uden, og at visuelt indhold øger engagement på de sociale medier med 37%. Derfor kan det visuelle være din store orange redningsvest, der kan få dit content til at flyde ovenpå og blive fundet i mængden.

I et indlæg på Social Media Examiner beskriver ekspert i sociale medier, Jenny Brennan, hvordan du kan bruge Pinterest, Instagram og Facebook som værktøj til at forbedre dit visuelle content.

Produktion Sociale medier

Sådan genbruger du content fra din blog på sociale medier

Får du det optimale ud af alle de blogindlæg, du producerer? Sikkert ikke. Men mangler du næsten altid indhold til at dele på de sociale medier, hvor du eller din virksomhed er aktive? Det gør du med sikkerhed.

Du kan altid bruge mere energi på at markedsføre dit indhold, når det først er produceret. Og du kan bruge oceaner af tid på at gennemtrawle internettets stadige strøm af indhold. Men hvorfor ikke kombinere de to?