Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Video Kanaler

Sådan promoverer du dit indhold på YouTube

Du behøver ikke at have et marketing-budget på hundretusindevis af kroner for at promovere dit content med videoannoncer. Med YouTubes annonceringsværktøjer er det let og enkelt at få din video ud til din målgruppe. Læs med her, og bliv guidet gennem fem enkle trin til at få dit indhold ud at leve - uden at dit marketingsbudget behøver at bløde.

Kanaler

Derfor er podcast et effektivt salgs- og brandingredskab

Du sidder i en kilometer lang myldretidskø, og alligevel griner du griner højt i bilen, fordi Mads Steffensen siger noget sjovt i Mads og Monopolet. Eller du hører en sang, du som teenager lyttede til, da du havde din første kærestesorg, og tonerne får det stadig til at blive lidt fugtigt i øjenkrogen.

Vi gør det alle sammen. Bliver følelsesmæssigt påvirket af det, vi hører. Derfor er lyd et enomt effektiv medie, når det handler om at engagere dine modtagere. Og hvad enten du sidder i en bilkø, vasker op eller løber en tur, så bliver det sjovere, når der strømmer noget interessant ind i din øregang. Samtidig har den teknologiske udvikling med konstant internetopkobling og smartphones gjort det muligt for os at have fuldstændig kontrol over, hvad vi lytter til, hvor vi gør det, og hvornår vi gør det.

Den samme udvikling tager marketing-skribenten, Celine Roque, fat i i et indlæg på Contently. Hun mener, at det potentielle høje engagement på lydmediet og den teknologiske udvikling tilsammen har banet vejen for podcast, der lige nu stormer frem. Det interessante er, at det åbner helt nye muligheder for virksomheder, der ønsker at ramme et specifikt publikum.

Kanaler

Infografik: 10 tricks til en succesfuld hjemmeside

Hvad gør du, når du skal finde information om noget? Med mindre det er din bedstemors nedarvede opskrift på brunkager, du skal bruge, så er det mest sandsynlige svar i dag, at du Googler det!

Læs også: 5 typer spørgsmål, du SKAL besvare på din hjemmeside

Fordi internettet nu er den primære kilde til informationssøgning, er behovet for gode websites større end nogensinde før. Bl.a siger 46%, at en hjemmesides design er det allervigtigste, når de skal vurdere en virksomheds troværdighed. Og endnu vigtigere - 79% skanner over dit website for at se, om de kan finde det, de leder efter. Derfor er der en masse små ting, du skal gøre, så din hjemmeside med det samme fanger og fastholder dine besøgende.

Kanaler

Brug influenter til at sprede dit indhold og give det troværdighed

Hvem stoler du mest på - en person du kender eller et brand? De fleste vil med al sandsynlighed pege på personen. Vi stoler nemlig mere på informationer fra folk, vi kender eller ihvertfald kan identificere os med, viser adskillige undersøgelse. Netop derfor er socialt content produceret i samarbejde med influenter et interessant emne i forhold til at fange din målgruppes opmærksomhed og engagere dem.

Kanaler

Optimer din content-distribution med owned, earned og paid media

Distributionen af dit content er en af de ting, der for alvor kan gøre en forskel for din content marketing-indsats.

Hemmeligheden bag succesfuld distribution ligger i en kombination mellem owned, earned og paid media-strategier. Hvis du kan få disse strategier til at arbejde sammen, kan du give dit content en meget længere rækkevidde.

Så er spørgsmålet bare, hvordan de tre bedst arbejder sammen. Svaret giver Brittany Leaning, content strateg hos HubSpot, i et indlæg, der tager udgangspunkt i en infografik fra content marketing-virksomheden Column Five. Infografikken kan give dig et godt overblik over, hvad du skal gøre, næste gang du skal udgive et indlæg, så du får optimal spredning.

Her får du et overblik over de vigtigste pointer fra infografikken:

Video Kanaler

YouTube: Få succes med dine videoer på Youtube

YouTube har løftet sløret for, hvordan brands får kommerciel succes på deres enorme netværk. Men vi er stadig meget langt fra, for alvor, at forstå web-tv som medie, siger Nora Ziegenhagen fra Google og YouTube.

Kanaler SEO

Sådan får du mere meget organisk trafik med meget mindre content

Hver måned er der kun en begrænset antal søgninger på fx "elektrisk motorsav". Det er selvfølgelig ikke noget problem, hvis du er den eneste forhandler af elektriske motorsave, der tilbyder dine potentielle kunder relevant og værdifuldt indhold. Men situationen er en helt anden, når du begynder at skulle kæmpe med andre om opmærksomheden fra en målgruppe, som I skal deles om.