Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Native advertising Content marketing

10 højdepunkter du gik glip af på Native Advertising Days: Første del

Så kører native-bussen!

Og vi er sikre på, at du gerne vil med på eventyret, for native advertising går ud på at skaffe dig et kæmpe publikum til dit indhold.

Content marketing Content Marketing Magazine

Content Marketing Magazine #7

 

Det spritnye Content Marketing Magazine er landet, og det er godt nok blevet et lækkert og stjernespækket et af slagsen! Seriøst. Hvis du læser det fra ende til anden er du virkelig, virkelig godt klædt på. Mindre læsning kan også gøre det. Der er masser af gode sager at snacke fra. 

Content marketing Content Marketing Magazine Cases

Case: Sådan rebrander PostNord sin virksomhed med content

Posten er et af landets mest kendte brands - alle ved, hvad posten står for. Eller gør de? PostNord, som PostDanmark er en del af, kan meget mere end at levere de breve, du næsten ikke sender mere. Men udfordringen er, at alt for få ved, hvad posten står for i den digitale tidsalder. Virksomheden skal rebrandes. Det problem skal content løse. Læs her hvordan. 

Content marketing Strategi Content Marketing Magazine Organisation

Dem skal du bruge i din content marketing-organisation

Uanset hvad folk siger om content marketing, er der én ting, du aldrig må lade dig overbevise dig om – nemlig at content marketing er let. For det er det ikke.

For at få succes med disciplinen er der en lang række roller og kompetencer, som I skal sørge for at have dækket ind, når I tager springet ud i at lave marketing, der ikke afbryder men underholder, uddanner og henrykker.

Første skridt på vejen til at få succes med din content-strategi er derfor at sætte det rigtige hold. Men hvordan ser det hold ud? Vi har stykket en infografik sammen til dig, så du kan få et overblik over, hvilke kompetencer du har brug for i en effektiv content marketing-organisation.

Download infografikken her [PDF].

Content marketing Content Marketing Magazine

Content Marketing Magazine #6 er på gaden

Wuuhuu!

Så er Content Marketing Magazine nr. 6 på gaden. Og det er - helt neutralt betragtet - et virkelig godt et af slagsen.

Content marketing Cases

Case: Krafts kæmpe content marketing-succes

Hvordan producerer man content, folk bare MÅ have mere af? Det spørgsmål trækker tænder ud i mange marketing-organisationer. Hos Kraft Foods Group har Julie Fleischer knækket koden. Hun er (og hold nu tungen lige i munden på titlen) Sr. Director + Data + Content + Media og med hende ved content-roret leverer Krafts indhold i dag værdifuld viden, som øger salget, og content marketing er det pulserende hjerte i al marketing hos madgiganten. Læs her hvordan.

Content marketing Content Marketing Magazine

Case: Sådan skaber Muskelsvindfonden plads til forskelle med content

Hos Muskelsvindfonden er events, happenings og news you can use en klar og succesfuld del af deres content marketing-strategi, møntet på at få plads til forskelle.

Lad os starte med et lille eksempel:

Content marketing

Case: Sådan laver Danfoss content marketing med store fortællinger

Danfoss investerer i store og fængende fortællinger om de lande, byer og mennesker, de dagligt har betydning for i deres markedsføring. Det betaler sig, mener kommunikationsdirektør Mette Refshauge, læs her hvorfor.

Content marketing Strategi

Case: Sådan fik advokatkæden Advodan succes med content marketing

Ved du egentlig egentlig hvor meget sprit, du må cykle rundt med i blodet? Nej, vel? Det er ikke, før du kommer hjem efter mødet med en sur betjent en sen (måske slingrende) nattetime, at du begynder at google efter svaret. Og her kan det meget vel være Advodan, der svarer dig.

"Men der er jo ingen, som bare lige hyggeshopper lidt juridisk rådgivning ..."

Sådan siger kommunikationschef i landets største advokatkæde, Advodan, Astrid Søes Poulsen med en let selvironisk tone og et lille smil. For når folk har et problem, ved de ikke nødvendigvis, at det er et, de kan få juridisk hjælp til at løse. Det skal de uddannes til. Via content marketing. Og den erkendelse kickstartede advokatkædens content marketing-strategi, som på bare et år har givet stor succes og imponerende resultater.

Content marketing Strategi SEO

8 trin der konverterer trafik på din hjemmeside til kunder

Forleden ville jeg finde bogen om Kon-Tiki-ekspeditionen af Thor Heyerdahl, fordi jeg ville købe den online. Jeg fulgte den logiske vej og googlede “kon tiki bog pris”. Første resultatet så fornuftigt ud, og jeg gik ind på hjemmesiden. Jeg kiggede, scrollede og klikkede, men uden at finde de prissammenligninger på bogen, jeg ledte efter. En anelse irriteret gik jeg væk fra siden igen og valgte det næste resultat i Google. Stadig intet held. Det endte med, at jeg droppede at købe bogen og lånte den på biblioteket i stedet.

Vi er blevet meget forkælede, når vi søger på nettet. Vi vil finde det, vi leder efter, og vi vil finde det hurtigt, ellers går vi videre. 

Samtidig belønner Google nu de hjemmesider, som har den information, der bedst svarer på kundernes spørgsmål. Netop derfor bør content-produktion være en del af din online markedsføringsstrategi. Men succes kræver en mere altomfavnende strategi, som kan gøre besøgende på din hjemmeside til leads og leads til kunder.