Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Content marketing Strategi

5 resultater fra rapporten 'Content marketing i Danmark', du ikke vil gå glip af

Hvorfor har nogle virksomheder succes med content marketing, mens andre fejler? 

Se, det er jo spørgsmålet til 100.000 kr. Derfor satte vi os for at finde svaret.

Hvert år gennemfører Brand Movers og Dansk Markedsføring Danmarks største undersøgelse af virksomheder og organisationers brug content marketing.

I år har vi spurgt 441 marketingfolk om deres content marketing-indsats, og hvor effektiv den er. På baggrund af undersøgelsen har vi udgivet rapporten “Content Marketing i Danmark”.

Download hele rapporten med både statistik, grafik og best practice her

Her er fem resultater fra årets undersøgelse, der giver dig en del af svaret på, hvordan du får succes med content marketing.

Content marketing Clever Content Conference 2016

12 fede ting du gik glip af på Clever Content 2016

Jeg er nødt til at sige det. Du kan roligt ærgre dig gul og blå over, hvis du ikke var med på Clever Content Conference 2016 i denne uge. Hvis du var med, så virtuel highfive herfra, du ved, hvad vi taler om. For det var et brag.

Content marketing Clever Content Hacks uddannelse

Sådan får du den bedste content marketing-uddannelse

Hvis du vil lave de sejeste content marketing-projekter, skal du være en af de bedste. Og vil du være det, er det en absolut livsnødvendighed at holde dig underrettet og konstant uddannet. Ellers får du ikke lov at lege med, hvor det kilder i content marketing-disciplinen, som snart enhver marketingafdeling og alle bureauer har på spisesedlen.

Der er efterhånden også flere ret gode  konferencer, kurser og master classes, hvor du kan uddanne dig, forfine og skarpslibe dine content marketing-kompetencer.

Men det koster ofte penge. Og selvom den slags uddannelse helt sikkert er en gevinst for både dig og dit marketing-team, er der sikkert grænser for, hvor mange knaster du kan vriste ud af selv en meget velvillig og content-favnende chef. Så, hvad gør du så, lille du?

Du benytter dig selvfølgelig af, at denne disciplin i sig selv handler om at give værdifuld og uddannende viden væk. Gratis. Skriv dig op til de bedste blogs, og sørg for, at du uge for uge bliver skarpere, mere vidende og endnu mere sprudlende af gode content marketing-ideer.

Content marketing ROI

Sådan måler du ROI på dit content og undgår at spilde penge

Virker dit indhold? Og har din content marketing-indsats vist resultater? Bidrog din indholdsstrategi til, at du solgte flere af dine produkter? Kort sagt – spinder du guld på dit indhold?

De spørgsmål er du måske stødt på i dit arbejde med content marketing. Og er du ikke, så er der stor chance for, at du får dem stillet snart, mener Collen Jones, CEO for Content marketing-bureauet Content Science.

For hun ved om nogen, at virksomhederne opruster lige nu på indhold, og så skal man jo på sigt kunne bevise, at skidtet rent faktisk virker.

Og hvordan besvarer du så den slags spørgsmål? Det er faktisk sværere, end det lige umiddelbart lader til, men læs med her og få Colleen Jones' svar på, hvordan du løser hovedpinen med at måle ROI på dit indhold.

Content marketing Cases kunderejse

Case: VELUX styrer kunderejsen med strategisk content

Vinduer er sådan en ting, som bare er der og hvis funktion og betydning ikke er noget, du og jeg normalt går rundt og skænker mange tanker i det daglige. Så hvordan fanger en virksomhed, der lever af at sælge vinduer så sine potientielle kunders opmærksomhed?

Den opgave løser VELUX ved at fange sin målgruppe med indhold, der fører dem på en kunderejse, som handler om lys og luft i boligen. 

Læs om VELUXs arbejde med content marketing – her fortalt af Lisbeth Meng Collignon, Director i Market Communications i VELUX Gruppen.

Content marketing

Forstå den digitale købsrejse (eller historien om min far og den gule Kadett)

Der findes ikke mange brancher, hvor kunderne køber på samme måde, som de gjorde for ti år siden. Nogle industrier, som filmleje og musiksalg, er nærmest vendt på hovedet. Andre er knap så hårdt ramt, men én ting er sikkert: Kundens købsrejse i den digitale tidsalder kan være en farlig kompleks affære.

Content marketing

6 trin til at opbygge et loyalt publikum

Vi vil ikke kalde det så let som at sælge slik til børn i en slikbutik. For det ville være lodret løgn. Men. Hvis du først har godt og grundigt fat i et publikum, så ved du, hvad de kan lide, at de er interesserede i det, du har at sælge, og at de stoler på dig – og så er der grobund for nogle gode og loyale kunder i din butik.

Content marketing

Strategi: Sådan finder du de historier, dine kunder vil elske dig for

Har du fuldstændig styr på, hvilket indhold, du skal producere, så dine kunder og leads kommer op at ringe? Hvis ja, så tillykke! Du tilhører en forholdsvis lille gruppe i vores content marketing-verden. Er svaret derimod nej – så er du langt fra alene. Det kan nemlig være rigtig, rigtig svært at finde ud af lige præcis hvilket indhold, der vedkommer, rører og engagerer din målgruppe, så du kan tiltrække nye kunder og gøre de eksisterende til glade, loyale ambassadører.

Så. Hvordan finder du ud af, hvad det helt præcist er for noget indhold, du skal bruge i din content marketing-strategi? Hvilke historier, du skal fortælle, så du tiltrækker og fastholder et stort publikum, der kan understøtte din forretning?

Lige netop den problemstilling er en af de vigtigste men også sværeste professor-terninger at løse, når man laver en content marketing-strategi. Vi har knoklet med det i årevis, og derfor kan du lige så godt undgå at jokke i vores spinater ved at følge vores tre trin til at få styr på, hvilket indhold, dine kunder ikke kan få øjenene fra.

Content marketing

Består dit content marketing mor-testen og giver dine konkurrenter baghjul?


Dit indhold er sikkert godt. Muligvis er det helt exceptionelt godt. Men det er ikke længere nok til, at dine (kommende) kunder gider at bruge deres tid og øjne på det. Det har du måske allerede opdaget.

For mængden af indhold, som bliver pumpet ud til forbrugerne er steget eksplosivt de sidste par år i takt med at veludviklede content-marketing-systemer, automatisk udspyttet indhold og højproduktive content-folk har vundet indpas i virksomheders marketing-afdelinger. Og dér et eller andet sted i malstrømmen hvirvler også dit indhold rundt.

Men hvad gør du så?

Native advertising Content marketing Native Advertising Days

10 højdepunkter du gik glip af på Native Advertising Days: Anden del

Var du en af de uheldige, der ikke sad med, da nogle af verdens bedste inden for native advertising delte ud af deres viden og erfaringer til Native Advertising Days 2015 i København? Vi vil ikke lyve – det er virkelig VIRKELIG ærgerligt for dig. Men det behøver du ikke hænge sådan med hovedet over.

Du får selvfølgelig vores liste med de ti største højdepunkter, så du kan være med i snakken om native advertising, den nye distributionsform til dit indhold, som ikke bare er en prut i et glas vand (hvilket er rimelig heldigt, al den snak om ad blockers og ad blindness hos konference-deltagerne taget i betragtning!). Se de første fem højdepunkter her.