Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Clever Content Hacks Konvertering

Sådan konverterer du besøgende til leads med relevante popups

Du lander på en blog for at læse et indlæg, der umiddelbart virker interessant. Men før du ved af det, forsvinder siden bag en kasse, der opfordrer dig til at downloade en e-bog. Irriterende, ikke?

Clever Content Hacks ROI

Sådan sætter du de rigtige mål for din content marketing

Content marketing-mål er fantastiske. Især når du når dem. Mål danner også fundamentet for din content marketing-strategi. For uden mål kan du hverken bevise effektiviteten af dine anstrengelser, holde snuden i sporet eller blive motiveret til at give den en ekstra skalle.

Problemet er bare, at rigtig mange marketing-afdelinger sætter sig nogle mål med content marketing, der enten er umulige at måle, uspecifikke, uopnåelige, irrelevante eller ikke har en specifik deadline. Det kan for eksempel være:

  • Antallet af delinger på sociale medier
  • Mængden af tid, en besøgende i gennemsnit bruger på ens website (time on site)
  • Andelen af besøg, der kun resulterer i en enkelt sidevisning på ens website (bounce rate)
Clever Content Hacks Konvertering

Sådan får du flere leads med gode landing pages

Tænk hvis du have sælgere ansat, der arbejdede fra morgen til aften og aldrig gik hjem – heller ikke i weekenden. Uden at kræve mere i løn – eller bonusser for den sags skyld.

Det har du faktisk. For du har landing pages. En landing page er en side på et website, der gør det muligt at indhente informationer om en besøgende gennem en formular. Som regel sker det, når en bruger udfylder formularen for at få tilsendt en e-bog, infografik eller et andet stykke indhold med høj værdi.

Men alt for mange virksomheder overser potentialet i landing pages og fokuserer i stedet på at dirigere trafik til for eksempel forsiden af deres website eller direkte til produktsider.

Det er for det meste ikke hensigstmæssigt. For de fleste besøgende er slet ikke klar til at tage stilling til, om de vil købe dit produkt. Derfor handler det om at opsamle leads alle steder på købsrejsen. Og det kan ikke gøres bedre end med et værdifuldt stykke indhold og en god landing page.

Clever Content Hacks kampagnesporing

Sådan måler du effekten af content marketing med kampagnesporing

Google Analytics er et fremragende gratis værktøj til indsamle data om dine besøgendes brug af dit website eller din blog.

SEO Clever Content Hacks

Sådan laver du et xml sitemap til din blog

En af de store forcer ved at lave content marketing er, at det øger mængden af organisk trafik til din blog eller dit website. Men hvis du skal have trafik fra søgemaskinerne, kræver det, at de finder frem til dit indhold hurtigst muligt, efter du har publiceret eller opdateret en gammel side.

Sociale medier Clever Content Hacks

Sådan kan du automatisere indhold på sociale medier

Sociale medier er en oplagt kanal til distribution af indhold. Der er bare én udfordring:

Dine brugere er ikke nødvendigvis mest aktive, mens du er på arbejde og har tid til at publicere dine indlæg. Og timingen for, hvornår du smider et indlæg på LinkedIn, Facebook eller Twitter er ikke ligegyldig. Du skal helst ramme et tidspunkt, hvor din målgruppe har tid til at engagere sig i indholdet.

Løsningen er at automatisere indhold på sociale medier.

Facebook har en indbygget funktion, der gør, at du kan sætte en post til først at ryge i feedet på et bestemt tidspunkt. Men med de rigtige værktøjer, kan du planlægge publicering af dine posts på tværs af alle jeres sociale kanaler. Derfor kan du spare en masse tid og være nogenlunde sikker på at have en perfekt timing (også selvom din cykel punkterer på vej på arbejde, og du først når frem en halv time for sent).

I det her hack skal vi se nærmere på tre programmer, der kan hjælpe med at automatisere jeres sociale medier.

Video Clever Content Hacks

Sådan producerer du video-interviews

Video er afsindigt populært indhold.

Helt kort fortalt skyldes det især, at video føles mere intimt og personligt, og at din målgruppe derfor relaterer nemmere til video end så meget andet indhold.

Ifølge en opgørelse, som HubSpot har lavet, var 2015 året, hvor video definitivt satte sig på content-tronen.

  • Videoer udgør 50 pct. af alt mobil trafik.
  • Hvis du bruger ordet “video” i emnelinjen på en e-mail, forbedres åbningsraten med op til 18 pct.
  • I 2017 vil 69 pct. af forbrugeres onlinetid gå med at se video.
  • I 2018 vil samme tal være steget til 79 pct.

Med andre ord: Det er tid til at lave video.

Hvis du ikke allerede er igang, så kan det være forbi, at video (umiddelbart) virker som et lidt utilgængeligt medie.

Der er noget teknik, du skal have styr på. Du skal have det rigtige udstyr. Og så skal råmaterialet skal bearbejdes i et redigeringsprogram, før det kan publiceres.

Meget besværligt?

Nej, faktisk ikke nødvendigvis. I dette hack forklarer vi, hvordan du kommer fra start til slut med et videoformat, der ikke kræver meget mere end en mobiltelefon – nemlig video-interviewet.

Blogging Clever Content Hacks

Sådan kan du optimere blogindlæg [TJEKLISTE]

Man kan ikke lave content marketing uden content. Men for mange er produktion en af de største udfordringer. Derfor er det vigtigt, at du får mest muligt ud af hvert eneste stykke indhold.

Clever Content Hacks Konvertering

Sådan får du flere leads med calls-to-action

Mængden af trafik til en virksomheds website er det mest udbredte succeskriterie for danske virksomheder, der laver content marketing.
Men trafik er ingenting værd, hvis dit website ikke er gearet til at konvertere den besøgende til et lead. For så forsvinder hun hurtigt ud i cyberspace igen for måske aldrig at komme tilbage.

Distribution Clever Content Hacks e-mail marketing

Ni tips: Få mere ud af din email marketing

Er du som virksomhed først inviteret indenfor i en potentiel kundes indbakke, er du også kommet et stort skridt nærmere at få deres underskrift på en kontrakt.

Email marketing en nemlig – trods sine mange år på bagen – stadig et af de mest effektive kanaler for content marketing, når du skal have leads ned gennem tragten og flytte dem tættere på et køb. Men kun når det bliver gjort rigtigt.

At få tilladelsen til at sende e-mails til nogen er kun første skridt. For det er de e-mails, du sender dem bagefter, der gør hele forskellen. Og her er der en række ting, du garenteret kan optimere for at komme sikkert i land på den.
Derfor har vi skrevet et hack med vores ni bedste tips til, hvordan du får mere ud af din e-mail marketing.