Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Strategi Cases

Sådan skaber du en content marketing-organisation fra bunden

Rådgivningsvirksomheden AS3 Transition havde for mindre end to år siden hverken buy-in hos ledelsen eller en content marketing-strategi.

I dag har de en selvstændig content marketing-afdeling og en prisvindende blog, der genererer spændende leads.

Kom tæt på strategien og arbejdet med at forankre content marketing i en organisation.

Strategi Cases

Royal Unibrew: Godt indhold skaber god balance mellem modtager og afsender

I Danmark kender vi især Unibrew for de Royal Beer, vi hælder indenbords og for deres støtte til rocken. Det sidste er en del af brandets content marketing, og selv om godt indhold betaler sig, kan det holde hårdt at modstå pres for kommercielle resultater, understreger Marketing & Trade Marketing Director Ilco Kwast.

Strategi Cases

Case: Sådan vil Momondo skabe en global content-organisation

Momondos Luke Richardson vil mere med rejsesøgemaskinens indhold end at guide til din næste drink i Paris. Han vil skabe en global content-organisation, der udforsker, hvad det betyder at rejse - og som giver brandet værdi.

Læs om søgegigantens rejse her:

Content marketing Cases kunderejse

Case: VELUX styrer kunderejsen med strategisk content

Vinduer er sådan en ting, som bare er der og hvis funktion og betydning ikke er noget, du og jeg normalt går rundt og skænker mange tanker i det daglige. Så hvordan fanger en virksomhed, der lever af at sælge vinduer så sine potientielle kunders opmærksomhed?

Den opgave løser VELUX ved at fange sin målgruppe med indhold, der fører dem på en kunderejse, som handler om lys og luft i boligen. 

Læs om VELUXs arbejde med content marketing – her fortalt af Lisbeth Meng Collignon, Director i Market Communications i VELUX Gruppen.

Content marketing Content Marketing Magazine Cases

Case: Sådan rebrander PostNord sin virksomhed med content

Posten er et af landets mest kendte brands - alle ved, hvad posten står for. Eller gør de? PostNord, som PostDanmark er en del af, kan meget mere end at levere de breve, du næsten ikke sender mere. Men udfordringen er, at alt for få ved, hvad posten står for i den digitale tidsalder. Virksomheden skal rebrandes. Det problem skal content løse. Læs her hvordan. 

Content Marketing Magazine Cases

Case: SILVAN erobrer markedsandele med content

SILVAN har kørt sig selv i spidsen for gør-det-selv-kategorien ved hjælp af en velsmurt content-maskine. Det har taget syv år og tonsvis af kaffe at komme der til, og onlinechefen kigger hver dag i bakspejlet for at se, om konkurrenterne i feltet har trykket på speederen. Læs her, hvordan du gør det selv.

Cases

Case: Flügger vendte bøtten med content

Det her er historien om en af Danmarks største malergiganter, der brændte sig på det digitale slaraffenland af sociale medier, websites, e-shops og apps. Et overflødighedshorn af muligheder for at afsætte content og kommunikere med kunder, som virksomheden endte med at fare vild i.

Læs her, hvordan Flügger i dag skruer tiden tilbage og fokuserer på de gamle malerdyder med indhold, som hjælper målgruppen igennem sine malerprojekter.

Content marketing Cases

Case: Krafts kæmpe content marketing-succes

Hvordan producerer man content, folk bare MÅ have mere af? Det spørgsmål trækker tænder ud i mange marketing-organisationer. Hos Kraft Foods Group har Julie Fleischer knækket koden. Hun er (og hold nu tungen lige i munden på titlen) Sr. Director + Data + Content + Media og med hende ved content-roret leverer Krafts indhold i dag værdifuld viden, som øger salget, og content marketing er det pulserende hjerte i al marketing hos madgiganten. Læs her hvordan.

Cases

Case: Ekspertbloggen KRÆS skaber tillid med nærværende content

E-conomic står bag ekspertbloggen KRÆS, der skal medvirke til at motivere og opbygge stærke iværksætter-virksomheder i Danmark – og måske i sidste ende give virksomheden nye kunder. Begge dele er lykkes ganske godt.