Brand Movers blog om content marketing

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Blogging Clever Content Hacks

Sådan kan du optimere blogindlæg [TJEKLISTE]

Man kan ikke lave content marketing uden content. Men for mange er produktion en af de største udfordringer. Derfor er det vigtigt, at du får mest muligt ud af hvert eneste stykke indhold.

Blogging Clever Content Hacks

Sådan skriver du bedre tekster med vores 14 skrivetips

Tænk, hvis du på en time kunne skrive en lækker tekst, der fik dine læsere til at gøre lige det, du gerne ville have dem til – hver gang. Kapoow!

Ville det ikke være virkelig rart?

Blogging Clever Content Hacks

Sådan skriver du en uimodståelig overskrift til et blogindlæg

 

Én ting er at lave indhold i verdensklasse. Noget helt andet er at få din målgruppe til at læse det. Og her er overskriften ikke til at komme udenom.

Din overskrift til et blogindlæg er dét enkeltstående element, der har allerstørst betydning for, om dit indhold bliver læst. Det er din store chance.

Hvis ikke din læser kommer igennem denne allerførste sætning, kommer hun aldrig ned til guldet i dit indhold. Og det gælder uanset, om hun læser overskriften inde på bloggen, på Facebook, på LinkedIn eller i Googles søgeresultater for den sags skyld.

Alligevel er det let at finde rigtig mange dårlige overskrifter, når man surfer rundt på internettets mange blogs. For en god overskrift skriver (desværre) ikke sig selv. Og det tager både tid og talent at ramme den lige i røven.

Derfor har vi dedikeret dette hack til at lære dig, hvordan du skriver en god overskrift til et blogindlæg, uden at det tager en hel eftermiddag.

Blogging Clever Content Hacks

Skriv gode indledninger HVER GANG med denne simple formel

Det er svært at skrive gode indledninger. Hvor ofte har du ikke skrevet indledningen til et blogindlæg om og om igen, fordi du ikke var tilfreds? For som du ved, er indledningen den vigtigste ingrediens (efter overskriften, selvfølgelig), når du skal bage vanedannende content-kager, din modtager bare må sætte tænderne i. Og derfor skal indledningen være noget nær perfekt. Ellers får du aldrig læseren til at læse selve blogindlægget.

Blogging Clever Content Hacks

Sådan skriver du en god meta-beskrivelse til blogindlæg

Hvor meget energi bruger du på meta-beskrivelsen (også kaldet meta description), når du har skrevet et blogindlæg? Sikkert ikke ret meget. Mange ved faktisk ikke, hvad en meta-beskrivelse til blogindlæg er, og endnu flere har ikke forstået, hvorfor det er uhyggeligt vigtigt at få dem til at sidde lige i skabet hver gang. Selv om det ikke umiddelbart lyder spor sexet. Hvorfor kommer vi tilbage til.

Blogging Organisation Clever Content Hacks

Sådan får du dine kolleger til at lave indhold

Din virksomhed har en blog, og det er dit ansvar, at den bliver fodret med indhold. Det er et ansvar, du sikkert er glad for. Du investerer din professionelle stolthed i opgaven og glæder dig hver gang, bloggen opnår sine målsætninger.

Blogging Clever Content Hacks

Sådan får du flere gode ideer til blogindlæg, så du aldrig løber tør

Nogle dage er det en leg at skrive blogindlæg. Andre dage: Knap så meget. I fagsprog kaldes det en skriveblokade. Men i virkeligheden er betegnelsen misvisende. For hvad er egentlig blokeret? Evnen til at skrive har du stadig. Så er det ikke nærmere evnen til at få gode ideer til, hvad du skal skrive om?

Sociale medier Blogging

Optimering: Derfor er gammelt indhold en skjult skat

Der udkommer 62 millioner nye blogposts hver eneste måned – bare på Wordpress-platformen. 62 millioner! Det er saftsuseme mange. Og når flere undersøgelser ifølge Joe Chernov oven i købet viser, at 50% af det indhold aldrig bliver brugt, ja, så giver det måske mening lige at skænke sine gamle blogindlæg en ekstra tanke – inden du bare producerer og smider endnu mere indhold derud. For med den rigtige metode kan du nemlig spare på kræfterne og genere masser af trafik og leads på dine gamle blogindlæg - se her hvordan.

Blogging

Bliv superblogger: 32 tips til hvordan du blogger bedre

Hvis du lige er begyndt med at skrive blogindlæg eller godt kunne bruge nogle gode tips, så er der masser af råd at hente fra de mere garvede inden for feltet.
Neil Patel, som er Co-Founder af onlineanalyse-værktøjerne Crazy Egg og KISSmetrics, har skrevet et indlæg på Quick Sprout, hvor han deler ud af sine mere end 10 års erfaring med at blogge.

I indlægget er der i alt 100 gode råd - her har jeg samlet de 32 tricks, jeg synes er de bedste.

Blogging

Kuratering af content: Sådan løber du aldrig tør for nyt indhold

Hold nu fast - dette er et kurateret indlæg, som handler om at kuratere indhold, baseret på et andet kurateret indlæg.

Det kan lyde forvirrende, men læs videre, for når du først har løst kurateringsgåden, kommer du formentlig aldrig mere til at løbe tør for ideer til nyt, værdifuldt indhold.