Sådan starter du en succesfuld blog

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Sådan starter du en succesfuld blog

saadan-starter-du-en-succesfuld-blogEn hjørnesten i mange content marketing-strategier er bloggen. Det er den, der skal sørge for at tiltrække potentielle leads med en konstant stigende mængde organisk trafik fra søgemaskinerne. Og det er indholdet fra bloggen, der skal hjælpe med at fodre de altid content-hungrende social media-profiler med værdifuldt indhold, der kan spredes i netværket.

Men hvordan starter man egentlig en succesfuld blog? Det spørgsmål stillede Matthew Barby sig selv for fem måneder siden, hvor han besluttede sig for at starte en blog om Pescetarianisme, der er hans store passion.

Og noget tyder på, at han har fundet opskriften - altså på at blogge. I dag har bloggen allerede 30.000 besøgende om måneden og ranker på side et i Google for helt centrale søgeord relateret til Pescetarianisme.

Opskriften på succes med blogging

Og hvordan gjorde han så det på bare fem måneder? Opskriften har han delt i et indlæg på The Moz Blog, hvor kan skridt for skridt redegøre for, hvordan han greb opgaven an.

I indlægget gennemgår han processen fra A-Z og kommer omkring ting som den forudgående analyse, udarbejdelsen af en kanal-strategi, det hårde arbejde med at designe og sætte bloggen op, og hvordan du får din indhold promoveret.

Gør dig selv en tjeneste – læn dig tilbage og giv dig god tid til at læse hele indlægget.

PS: Lær hvordan du kan genbruge indhold fra din blog på sociale medier her.

Kommentarer