Ny rapport undersøger danske virksomheders brug af content marketing

Lars Damgaard Jensen

Brand Movers har sammen med Huset Markedsføring undersøgt danske virksomheders brug af content marketing. Rapporten viser, at content marketing er langt mere end bare en hurtig hype og har slået kraftige rødder i det danske marketing-landskab. Marketingafdelingerne er i stigende grad begyndt at få øjnene op for nødvendigheden af at kunne tiltrække, konvertere og fastholde kunder - ikke ved at råbe højest, men ved at give værdi til potentielle kunder i bytte for deres opmærksomhed. Her er nogle af hovedpointerne i vores undersøgelse:

  • Hele 81% af de danske virksomheder har ifølge vores undersøgelse valgt at integrere content marketing som en del af deres markedsføringsmiks.
  • 64% mener, at deres indsats er effektiv. Det giver selvfølgelig plads til forbedringer, men dem har virksomhederne øjensynligt også tænkt sig at forfølge.
  • Over halvdelen (51%) vil nemlig øge deres spend på content marketing over de næste 12 måneder, mens kun 2% vil skære.

Få tips og tricks til digital marketing i vores nyhedsbrev

Måske vil du også læse

disse indlæg om Content marketing

Der er ingen kommentarer endnu.

Vær den første til at kommentere.