Lær hvordan Marcus Sheridan gik fra konkurs til USA's største

Få content marketing-guldkorn direkte i din indbakke

Lær hvordan Marcus Sheridan gik fra konkurs til USA's største

Marcus Sheridan om vejen fra konkurs til succesClever Content Cases er en ny serie, hvor vi har talt med virksomheder, som har løst en problemstilling ved hjælp af content marketing.

Formålet er, at du kan få inspiration og råd om dos og dont's til, når du selv giver dig i kast med at bruge content marketing til at få større succes i din virksomhed.

Det er ikke nogen hemmelighed, at vi, her hos Brand Movers, er store fans af content marketing-guruen Marcus Sheridan, The Sales Lion. Oprindeligt begyndte han som ejer af firmaet River Pools and Spas, hvor han, ved hjælp af inbound og content marketing og på trods af finanskrisen, formåede at gøre virksomheden til en af USA's største inden for installering af pools og spabade.

Vi har igen fanget ham til en snak – denne gang om, hvordan han vendte skuden for sin synkende virksomhed, og hvilke tips og råd han kan give videre til dig.

Hvad var problemstillingen, som I stod over for, med River Pools and Spas i slutningen af 2008?

Vi var bogstavelig talt ved at gå nedenom og hjem. Der var meget få, som overhovedet overvejede at få en pool og endnu færre, som kunne få den nødvendige finansiering. Vi var derfor nødt til at generere mere salg og mange flere leads end nogensinde før, men vi havde simpelthen ikke råd til markedsføring.

Hvem var målgruppen, I ønskede at påvirke?

Alle i Virginia/Maryland, som var seriøst interesserede i at få en swimmingpool. Vi ville gerne komme i deres søgelys, og vi ville være deres kilde til information og uddannelse inden for området. Og vi var dedikerede til være ærlige over for dem i den proces.

Hvordan løste I problemet?

Vores filosofi, der ændrede alt, var: ”De spørger, Du svarer”. Med andre ord – alle de spørgsmål, vi nogensinde var blevet stillet omkring pools (af kunder eller mulige kunder), skrev vi ned for at lave hvert spørgsmål til et blogpost på vores hjemmeside. Hvert spørgsmål var titlen på blogindlægget, og til sidst havde vi behandlet hundredvis af spørgsmål – så ærligt og gennemskueligt som muligt.

Hvad var resultatet?

Senest seks måneder efter vi startede "De spørger, Du svarer", vidste jeg, at vi havde fat i noget utroligt. Det endte med at redde vores virksomhed, da det skabte en enorm mængde af webtrafik, leads og salg, som vi ellers aldrig ville have set. I dag er River Pools den mest trafikerede swimmingpool-hjemmeside i verden, og det er en utrolig succesrig virksomhed, der er vokset hvert år, siden markedet kollapsede under finanskrisen - noget, næsten ingen andre swimmingpool-selskaber nogensinde har formået.

Ville den samme metode virke i dag?

Jeg kan fortælle dig så meget: I dag har jeg et marketingbureau, hvor vi hjælper virksomheder af alle typer og størrelser og i alle brancher med at gøre det samme, som vi gjorde med River Pools. Og med hver kunde følger vi "De spørger, Du svarer"-filosofien. Det har stadig, i dag, en stor indflydelse på hver enkel virksomhed, og det fører ofte til millioner i ekstra indtægter.

Denne filosofi, jeg taler om, er ikke en tilfældig ”flyve-i-blinde”-teknik. Det er præcis, hvad Google og de andre søgemaskiner vil have. Det er også, hvad almindelige mennesker vil have. Vær fantastisk til at lytte – og giv ekstraordinære svar. Du skal se dig selv som en lærer. Være mere nyttig end alle andre i verden inden for dit område. Dette er essensen af ”De spørger, Du svarer".

Med udgangspunkt i problemstillingen og løsningen, hvilke tre råd vil du så give videre?

  1. Sig aldrig til dig selv: "Det er aldrig blevet gjort før i denne branche". I dag er vores digitale tidsalder fuld af kunder, som tigger virksomhederne om at være kreative, dristige eller gøre, hvad der nu er behov for, for at gøre forbrugerne glade. Det er, hvad der definerer succes i dag - ikke at holde sig til "den måde, vi altid har gjort det på".

  1. Bliv den bedste lærer i verden til det, du gør. Og hvis du ikke ser dig selv som en lærer, så skal du ændre din tankegang – med det samme! (Marcus Sheridan taler mere om dette i videoen #1 Hvad er content marketing?)

  1. Undervurder aldrig kraften i at bruge ærligt og gennemsigtigt indhold som et salgsværktøj. Hvis du blot tillader det, er det i virkeligheden dit mest effektive salgsværktøj i den digitale tidsalder.

Vil du have mere med Marcus Sheridan? Du kan se seks små videoer her, hvor Marcus Sheridan fortæller om, hvordan du får succes med content marketing.

Om Marcus Sheridan

Marcus SheridanMarcus Sheridan, også kendt som The Sales Lion, har siden 2009 arbejdet med salg, markedsføring og blogging. Han anses for at være content marketing-ekspert og er dertil, af New York Times, blevet refereret til som ”web marketing guru”.

Oprindeligt begyndte han som ejer af firmaet River Pools and Spas, hvor han, ved hjælp af inbound og content marketing og på trods af finanskrisen, formåede at gøre virksomheden til en af USA's største indenfor installering af pools og spabade. I dag holder han foredrag verden over om content marketing og arbejder som konsulent for virksomheder og brands.

Du kan følge Marcus Sheridan her eller på Twitter.

Kommentarer